Kary Két Keréken

Kary Két Keréken

Hagyjuk itt Svédországot, irány Dánia

2024. július 22. - Kary Két Keréken

Motorostúra: Svédország, Dánia

Reggel 6:30-kor már mentem reggelizni (6:00-tól lehetett volna de még tervezgettem), nem is cuccoltam le csak kajálni, mentem. Rántotta nem volt de főtt toji egy raklappal, ez eldőlt főtt toji, pici kiflizsömlével :) Kellett volna fotó róla nagyon jó volt, volt benne bacon két féle sonka meg két féle sajt, és meg is vajaztam, ehhez jött a fini főtt toji meg a "zőcség" :D Narancslé mint a tegmapi, közepes, de a kávé az már darálós :D ittam is 2 duplát nagyon jól esett :D Reggelinél volt egy tök cuki muffin dísz (kár hogy nem eszek ilyet, olyan kívánatos volt, de a szendó mellé nem fért volna be):

img_3766.JPG

Ezután befejeztem a pakolást és kicsit lassan, de megindultam tovább dél-dél nyugatra. Az első megállóm előtt volt egy 0. megálló, mert tegnap öccának megígértem, hogy ha bele döglök is de lemosom, nem fogott szavamon ezért reggel ez volt az első a reggeli után, 120 SEK-et locsoltam rá, de látszik rajta :D 

img_3767.JPGimg_3768.JPGimg_3769.JPG

Ja és kapott egy mikroszálas törcsit a benzinkútról, ez rendszeresítve is lett az ülés alá :D Jujj de szíp a drága, egész más a hangja, is büszke magára, cukin dörmög alapjáraton :) 

Az első valódi látványosságos megálló a Stalpets vattenfall volt, elég picike:

img_3770.JPGimg_3771.JPGimg_3772.JPGimg_3773.JPG

Na de akkor álljunk át a vízeséssel szembe:

img_3774.JPGimg_3775.JPG

Van itt vízhozam :D Nem olyan pici ez, szépen szól a videón, szépen dübörög, itt felvettem az eső bélést mert nagyon hideg volt a szél ez sokat segített később, sokkal konfortosabb volt így...

Ezután elindultam szépen Helsingborg felé, ott egy templom az elsődleges cél. Persze ahogy közeledek elkezd szemerkélni, gyorsan félre állok, elrakom a szárított ruhákat. Majd megyek tovább, de leszakad az eső, beöltözök, persze alábbhagy, szentségelek ám mint a csuda. Na ekkor szerintem úgy döntöttek odafent, ami bogár fent maradt Öccán, na azt leáztatják. 3 óra masszív szakadó esőben, motorozás jött. Ekkor megfordult a fejemben hogy kompolok, kihagyom A HIDAT, de reménykedtem addig alábbhagy. Helsingborgban kicsit alábbhagyott így a St. Mary Templomot le tudtam fotózni, meg melelette gondolom a várat de nem néztem utána (mosni kéne). Templomba bemenni nem tudtam csak külső fotók vannak:

img_3779.JPGimg_3781.JPG

Mellette a lovasszobor - nem tudom ki lehet hívjuk Bélának, csöpögött a szemembe az eső nem tudtam elolvasni :):

img_3778.JPG

A háttérben pedig a Karnan középkori vár (most néztem meg):

img_3784.JPG

Ezután mentem Malmőbe ott be volt állítva a Pildammsparken, de nem emlékeztem itt mit is kéne látni, most visszakeresve már tudom és láttam is, de ekkor már hisztis voltam, lemerülta  sisakbeszélőm, a telefonom is döglődött, még nem volt hídjegyem stb, sem szállásom. Ekkor foglaltam szállást, egy apartmannt, egyből gondoltam este csinálok melegszendót, vagy mikróban vagy sütőben. Majd beállítottam egy benzinkutat, hogy megkérdezzem, jó oldalon akarok-e jegyet venni a hídra, és indultam is tovább.

A kúton fiatal srác, mondom mi a gondom, mondja igen a hivatalos weboldalon vagyok, fizessem ki nyugodtan, így is tettem. Itt vannak kutak ahol Stabucks kávé van, itt is ez voilt nyomtam is egy espresso-t, meg vettem vizet is mert külsőleg kezelve voltam vele de gondoltam belsőleg sem árt :D

Ezután megindultam és mentem át a hídon ami nagyon izgi volt, akkora volt a szél mint a franc, 110 a megengedett én maradtam 100-on. Lökösött szépen, aztán jött az alagút ott nincs szél persze csak 90 a megengedett :D Pár kép videóból:

gx011655_mp4_20240722_215444_485.jpggx011655_mp4_20240722_215518_505.jpggx011655_mp4_20240722_215557_033.jpg

Koppenhágában csak két cél volt a két palota, és mentem is volna a szállásra izzadtan vizesen elegem volt mindenből is, meg azért az ömlő esőben vezetni sokkal fárasztóbb volt, elmkészültem nagyon. Tehát a két célt én elégnek éreztem első a Amalienborg palota. Persze előtte volt egy tér ami tetszett, itt már csak úgy szokott módon felcsapattam a járdára támasztottam az Öccát teló a kézben és már kattintottam is ami tetszett:

img_3788.JPG

Itt csak mondom két gazdagnak tűnő laza fószer ül (szobor) és sz--rik az eőre, tuti ez valami bank vagy tőzsde épület (gopndoltam én:

img_3786.JPG

Aztán még volt ez is a téren:

img_3789.JPGimg_3790.JPG

Az Amalienborg palota, ez a királyék téli rezidenciája, négy "egyforma" szárny alkotja  a téren körbe, erre emlékeztem. Majd kiderült ott is van egy lovas manusz. De amikor ide befordultam és leparkoltam, leszállva a motorról egy nagyon impozáns épületet láttam meg A frederiks Kirke-t (ami templom gondolom a nagy nyelvtudásommal):

img_3792.JPG

Szembe vele a lovacskás ember asszem ez is Frederiksen de lehet rosszul emlékszem:

img_3797.JPG

És akkor az épületszárnyak, ahol kettő előtrt lépdel két felvigyázó csávó, videón egy darabig követtem aztán meguntam:

img_3794.JPG

img_3795.JPGimg_3796.JPGimg_3798.JPG

És  a két utolsó között van ez az oszlopos átjáró:

img_3799.JPG

Na ezt meg a sétáló őröket megnézve mentem a kisebbik Rosenborg kastélyhoz, ezt azt hiszem bulizni építette az egyik király, és itt is patkolt el, remélem jó buli volt. De persze mindig van amit nem tervezünk de jól néz ki és akkor már mehet egy fotó, persze vagy csak lehúzódva vagy felcsapatva a padkára, hol így hol úgy :D

img_3803.JPGimg_3804.JPGimg_3805.JPG

És akkor a Rosenborg kastély, persze már zárva, de a szomszédos kertből ahol van a méltán híres rózsakert (mondjuk lehet nem is híres) azért le lehet fotózni a buli helyet, akkor jöjjön akertről és a kastélyról is pár fotó:

img_3806.JPGimg_3807.JPGimg_3808.JPGimg_3809.JPGimg_3815.JPGimg_3818.JPG

Akkor most már elárulom nem a szemetek káprázik, nem nem vizes a lencse hanem bepárásodott a csiliárd forintos Iphone lencséje... Legközelebb ő csak telefonként fog résztvenni az utazáson, ez most eldőlt...

Na ezután elindultam az apartmann felé útbe ejtve egy Lidlt, meléegszendó anyagért, na meg itt már lehet venni borocskát azt is vettem. 

Oda érve a szálláshoz, fogadott a remek látvány:

img_3825.JPGimg_3826.JPGimg_3827.JPG

Nem vagyok sznob gyerek, de miután valami appot is le kellett tölteni ahol dán szöveget kellett volna elfogadni, amit sem kimásolni (így fordítani sem tudtam) beléptem a Bookingba visszamondtam a szállást és mentem a legközelebbi szállodába. Ez a hasító nyugat, azért naaaa. Komolyan a haldokló keleten ehhez képest patika volt minden. De inkább ebbe nem megyek bele, max egy személyes élménybeszámolóban :D 

Már egy normális szállóban írom a sorokat, fröccs már fogyogat, egy zsömit betoltam (hideg szendóként). Azt hiszem mára ennyi a beszámoló holnap még nem tudom mi lesz megnézem az időjárást a távokat és még beszélek az otthoniakkal, meglátjuk... A lényeg 8000+ kilométert mentem eddig (ennyit a 6600-ról).

A mai táv csak 690 Km :) 

További infók: RBiker

Ha azt hiszitek láttatok mindent, akkor a száguldó nyugat szállodájából egy kép,  most húztam be a sötétítőt:

img_3828.JPG

Dánia de csodás.... Komolyan ez már egy vicc.... na megyek csinálom a napi rutint... 

A bejegyzés trackback címe:

https://karyketkereken.blog.hu/api/trackback/id/tr10018452253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása