Kary Két Keréken

Eldőlt a hogyan tovább, egy laza motor teszt után, helyzetjelentés....

XL 750 Transalp, maradhat?

2024. október 08. - Kary Két Keréken

Mai nap elmentem tesztelni a Honda Transalpot, mivel az eldőlt öccától sajnos meg kell válnom, mert a  teljes blokk helyreállítás gazdaságtalan. Ekkora távokra meg nem merek elindulni egy más típusú javítás után, bár ma elég jó híreket kaptunk, a javítás egész ötletes lesz, reméljük új gazdijénak sok örömet ad még öccá, akárcsak nekem.

Mivel a sok extra ami öccán volt a terv az, hogy át lehet szerelni a  csomagtartó szettet az utód NX 500-ra, de gondoltam azért elmegyek egy kicsit hosszab tesztre a Transalppal, mert a múltkor csak 30 km-t mentem. Az alatt nehéz eldőnteni kényelmes-e a motor vagy sem. Így a szokott körömet lenyomtam, csak Komáromból indulva...

Tankolással kezdtem:

Tata-Agostyán-Esztergom

Elmaradhatatlan eszterrgomibazilika:

Utána felmentem visegrádi lezáráshoz ott a videón jól beintettem a táblának, majd irány Szentendre dunapart:

Szentendre Pilisvörösvár-Piliscsaba-Perbál-Tök-Zsámbék majd

Szomor kilátó pont Szomor felé nézve:

Majd Gyermely felé:

Utána Tarján Agostyán Tata Komárom úton irány vissza a szalonba, mivel ő nem a sajátom, és csak tesztre kaptam :(

Jelentem a motor kényelmes és bivaly erős. Huh nagyon szedi a tappancsát ha nem pörgetem is (bejáratós 260 km volt benne, már 480 :) ) szóval nagyon megy :) 3,5 l helyett 4,3-at írt a műszer 4,5-ről esett vissza, de tankolás alapján inkább 4 körül evett, kontrolból újra telenyomtam, úgyis ingyé' motoroztam...

Az alkérdést megválaszolva IGEN MARADHAT!!! Nem ő hanem egy új 0 km-es de igen megvan az új héccá rendelve, ugyan ebben a klasszik színben.

A napot befejezve Komáronm Tata Agostyán Tarján Gyermely Szomor Zsámbék Bicske Csabdi Nagyegyháza imádott útvonalamon hazaértem háromcával, benne is van már 600 km :)

Mai táv laza 350-360 km ;) Már csak várni kell és indulhat újra a csapatás...

Túra elhalasztva, ez nagyon nem jött össze, egy láncszakadás eredménye

Hát az idei túra szezon úgy néz ki lezárult, ez nem lesz egyszerű javítás úgy vélem.

Kárjelentés, alsóidom:

Láncvédő mondjuk ezt már láttam korábban is:

Amin majdnem elsírtam magam blokk első lánckeréknél:

Hát van innen még kiút? Nincs egy éves öccá és feltehetően egy hibás szerelés miatt leamortizálva. Az ideg öl meg de tényleg, számoltam egy új lánccal de ez ennyiben nem fog megállni az már látszik. De persze örülhetek, hogy nem a lábamat verte szét, vagy nem akasztotta meg a kereket a lánc és nem taknyoltam el 130-nál. Ennek örülök persze, de most tényleg így szétbarmolta szegény mocit :(

Vannak azok a napok amik nem annyira sikeresek:(

De minden jó ha legalább hazaérünk :)

Szuper jól indult a nap, start r17.hu, gumicsere, Debrecen, de van rakin a gumi, hajrá tudjuk le, nehogy a túrán keljen szívni:

img_4184.jpegitt már a szép új papucs, megint a tkc70:

Majd egy bukkanó m3-on pattanás motor felpörög kihajtás pápá:

img_4190.jpegLáncszakadás nem a legjobb élmény a szám is félre áll :( Nem volt 600 km a zsír új egy hetes lánc szettben :( De nagyobb gond nem történt, csak a pénztárcám karcsúsodik…

Itt már jó irányba haladunk…. Indulunk tovább, kicsit drága de hazavisz, casco állja a zömét, utasbizti belföldön nem?!

img_4194.jpegA fuvar nagyon jó volt, profi a kollega, haza hozott, jót beszélgettünk, moci már az udvaron ponyva alatt. Nagyon ügyesen feltettük ketten, ő profin lekötötte, jó kezekben voltunk, ne legyen rá szükség de elmentettem a számát :)

Ja és A Rendőr visszaszerezte a láncomat, nagyon aranyos volt, ment egy kört érte és összeszedte:

img_4191.jpegimg_4192.jpegkb 400-500 autó hajtott át rajta… szerintem nem ez megy vissza rá 😂
Ja és köszi mind a három, motoros, éppen furgonnal közlekedő kollegának aki megállt és felajánlotta a segítséget, örök hála😉

Jó kis kirándulás volt, de ennek is vége irány haza :I

"Motorostúra": Bosznia-Hercegovina, Horvátország

Szarajevóban a hotel Mujanic-ban keltem elsőre 3:40-kor de visszaringattam magam. Ezt a szállást csak olyannak javaslom aki mélyen tud aludni, vagy van nála füldugó, nálam mindig van, ekkor be is raktam, így már 6-ig tudtam aludni ;) Nem csak az autópálya, de szerintem a közeli vasúton elhúzó vonatok dudája is behallatszik. Reggeli előtt még lefújtam a láncot, mert Montenegróban összesaraztam, Szerbiában meg azért esőt is kapott. Reggeli nagyon rendben volt, benne volt a szoba árában, egy óriás tányéron omlet husi sajt mindeféle földi jó, persze sok volt nekem, de lényeg jóllakottan indultam neki. 8:08-kor tudtam elindulni. Nem szépítem autópálya volt ahol csak tudtam, hogy haladjak haza felé. Boszniában azért nem megy a határig a pálya, de a főutakon a szokott módon óvatosan előzgetve jutottam el a Horvát határra, kb 10 perc alatt jutottam át. Nagyon gordülékeny volt az átjutás. Utána pályára fel irány tovább Mohács felé. Első kúton tankoltam és lassítás nélkül közeledtem haza felé. Horvát oldalon is a határ előtt megszűnik a pálya de csak a szokott módon közlekedve gyorsan átértem Magyarországra (nincs határellenőrzés), folyamatosan előzgettem ahol lehetett. Majd ahol lehetett felhajtottam M6-ra és azon jöttem felfelé. Az első pihenőben vettem meg az egynapos matricát és mentem is tovább. Az Újvárosi pihenőn a kúton tankoltam újra, majd Ráckeresztúrnál halytottam ki.

Sajnos Martonvásárra beérve valami baleset volt mentő rendőr tűzoltó, mindenki fordult vissza, én mivel nem volt kedvem pályára visszamenni, először egy parkolón, majd járdán aztán tökön babon keresztül megkerültem a helyszínelést, óvatosan lépésben a bámészkodók mellett. Majd vissza az aszfaltra és mentem a 7-es úton és fordultam Kajászónak. Itt már szépen jöttek a szokott falavak, Vál, Tabajd, Alcsútdoboz Felcsút, egyes főút és már fordultam is Szárligetnek :) Jó volt ez a kanyar szép helyeket láttam megint, volt ami csak ismétlés volt de azért volt sok új élmény, látvány, még ha csak 3 napos volt is ez a kanyar. Szerencsés hazaérés szokott fotója (idő 14:10): img_4159.JPGimg_4160.JPG

És akkor, hogy hogy néz ki Öccá a Moontenegróban lezajlott, panorámaúton történt sarazás után:

Várok még egy kicsit, hogy gyengüljön a napocs és lemosom gyorsan, szegénykét :)

Mai táv: 531 km

További adatok: RBiker

Egy észrevétel: 23 704 km-ről indultunk most a km óra állás 25 563 km, ezek alapján a tervezett 1800 as karika amit én egyből 2000-re kerekítettem végül 1859 km-re sikeredett, pedig sokat változott az útvonal. Az Rbiker 100-al kevesebbet mutat, ez kevesebb mint 10% eltérés, tehát egész jók a napi km adatok.

Mosás kész, 19:20, így azért mindjárt más:

Természetesen a dobozok is kívül belül takarítva, minden patika :) Akkor ezzel vége a túrának, ezennel ezt a túrát lezártnak nyilvánítom :)

Nézzük meg Koszovóból amit tudunk utána irány Szarajevó

Motorostúra: Szerbia, Montenegró Koszovó, Bosznia Hercegovina

Reggel 7:45-kor indultam a szállásról nem akartam a reggelire várni, csak egy jó kávét dobtam be, nem tudom mennyibe került 10 EUR-t adtam és kaptam vissza Szerb pénzt :| Vagy átvertek vagy nem... Ma még tudtam belőle fogyasztani, de ez is maradt azért :) Meglendültem Montenegró felé, elég gyorsan átjutottam, majd irány tovább Koszovónak, itt a határon 3 német sráchoz "csapódtam" velük mentem át a határon vettem valami biztosítást, mert hogy az is kell Koszovóban, itt egy Magyar motoros srác jött oda beszélgetni, cigizés közben ők már kifele jöttek. Kérdezte hol szállok meg, mondom nem Koszovóban az biztos, ez csak egy rövid kerülés, körül nézek aztán megyek máris hazafelé :) Hát itt még Durmitor volt a terv. Maradjunk annyiban a Koszovói határig és a határtól az első településig volt vastagon szerpentin visszafordító igazi motoros csemege. Az aszfalt elviselhető, néhol ramaty de amúgy vállalható. Egyik német srác elsokalt egy kanyart, és csak azt láttam lent megy az út szélén a kavicsban. De megőrizte lélekjelenlétét, nem dobta el a GS-t szépen kijött aztán ment tovább. Az első település szerüségen ők jobbra én meg balra. Az első megálló egy Szerb Ortodox Monastery (nem jut eszembe hogy is mondzsák ezt madzsarul) Itt fotóztam is párat, nekem tetszett az épület na mega környezet ahol van. Mondjuk a KFOR katonák kicsit furin mutatnak a kapuban. Kértek ID-t kaptam helyette belépőkártyát, a hely ingyen látogatható, aki erre jár szerintem megéri bemeni, saját szemmel is megnézni :)

img_4140.JPGimg_4141.JPGimg_4142.JPGimg_4143.JPGimg_4144.JPGimg_4144.JPGimg_4146.JPGimg_4147.JPGimg_4148.JPGimg_4149.JPGimg_4150.JPG

Ezután Prizren felé vettem az irányt, tervbe beraktam Durmitort Montenegróban. A szállást Szarajevóba terveztem de láttam így már tuti nem tudok Pristinába is bemenni, mert időben sehogy nem adja ki. Mondom ha délbe elérek Prizrenbe akkor talán jut is marad is. Prizen felé ráébredtem, Koszovóban mindent lehet csak haladni nem, iszonyat mennyiségű autó mindenki úton és mindenki nyuggerben, nem kapkodva autózgat. Meg-meg áll elszunyókál, dugót generál,  irtózatos küszködés volt. Leginkább csak előztem és előztem, mindenhol IS.

Mivel sem nem reggeliztem sem a kutakon nem volt szendó tudtam Prizrenben ennem kell, sejtettem  utána nem nagyon fogok sokat megállni :D De a lényeg Prizren szép, természetesen ahol Google Joli fel akart vinni Prizren Forresthez, természetesen lezárt, csak spéci engedéllyel behajtható az út, mondom nem baj szép a belváros megy a fotó és ahol parkoltam volt egy étterem én már tudtam fotó után oda ülök be és reggelizek ebédelek. Vacsi az rágcsa amikor ezt írom mert a hotel étterme pont bezárt :(  Akkor a belváros és a nem nagyon látszó erőd (végre eszembe jutott):

img_4151.JPGimg_4152.JPGimg_4153.JPGA Mostari híd kistesója:D Igazi túristamágnes :) img_4154.JPG

Itt már majdnem látszik az erőd:img_4157.JPG

És akkor a hivatalosan Dőner, de a hús olyan ízre hogy besírsz, zseniális, mint egy jó BBQ nagyon bekajáltam de persze nem fogyott el...

Sajnos fotó már nem lesz, lehet majd pár szép képet otthon frissítésként videóból vágok még ki de most tuti nem mert 11 óra van és kezdek besunyni. Mi is történt kaja után... Hmm... Megindultam vissza Montenegrónak, mindent bekapcsoltam fizetős út autópálya, mindent is. Hát volt egy kis pálya de nem sokat segített. Sok helyen égett a bozót, meg a távolban erdőtűz is volt szerintem. Vissza ugyanazon a határon mentem, élmény kanyargás ismét pipa :) Montenegró tankolás, nézem nézem a dolgokat, na mondom menjünk tovább, persze panoráma út szétcseszve felbontva van ahol az alap kiszedve, murva kavics torlódás, sírni tudtam volna... Megy az idő és nem fogy a km. Durmitor ekkor már kukázva de már a Szarajevó is kérdéses. Miért Szarajevó, mert Nyuszi gurulon idén már egyszer jöttem onnan haza, nem kényelmes de vállalható. Na mondom mindegy offroad had szóljon, elvégre kalandmotorom van :D Mindenkit előztem itt is, volt hogy integettek a munkások meg mondtak is valamit én viszont ekkor már nem lassítottam csak ha nem fértem el...

Aztán egyszer csak mutatja Joli hogy arra x percel rövidebb, mondom akkor menjünk arra. Gondoltam arra nincs szétszedve az út. AZtán jött egy fordulj jobbra, mondom ok, ahogy befordulok elpillantok balra majd vissza akkor látom pirosom van, és a Passát elég közel volt mondom akkor fék, lábam már lent de az eső által felmosott kavics és sár vastagon az első kerék alatt megroggyan, öccá megdől. Az a kritikus szint ami még nem volt, emeltem tartottam majd ahogy ereszkedett, és a szemeim jöttek kifele, éreztem ezt nem emelem vissza, mint oly sokszor ezidáig. Szépen mondtam aludj el kisbalázs és letettem a földre. Letettem kicsi kezem kimásztam alóla (mármint kihúztam a lábam) és néztem hogy is állítom fel, mert persze negatívban fekszik (azaz a kerék magasabban van) De ekkor már ott is volt egy nagy izmos srác és mondja segít, egyből mondtam csak vasat fogj ás mutattam is, mondom nehogy letépje a dobozt :) Ketten pikk pakk felállítottuk, éreztem én kevesebbet adtam bele :D Megköszöntem, közben még ott volt két ember, kérdezik rendben vagyo, mondom csak a büszkeségem sérült. Persze nem értik mutatom OK minden, mosoly búcsú, indulnék. Persze benga ilyenkor nem ott van ahol kell kis köszörülés majd, röff és már megyek is.  Majd egy fél óra múlva látom ez a Szerb határ :( Na mondom ez nem volt terv.... De egész jó uton mentem egy darabig. Majd jött egy kis ramaty aszfalt, majd leszakadt az ég. Mondom ilyen nincs... Eső??? Kánikula szárazság van, engem meg elmos ez a rosszcsont, eső ruha fel, na a megnyert időt itt buktam el :D Majd kicsit később eső csap elzáródik, ekkor lehúzódok, iszok.... iszok... és csak iszok. Eső ruhát dobozba hajítom. És hajts tovább. 20:20 ekkor még az érkezés tervezett ideje. Aztán a Boszniai határon, megtorpantunk vagy 15 percet dekkoltunk mert a határőr egy buszt nézegetett mi meg csak álltunk... Én meg csak veszítem a vizet :D Na mondom ezért ittam, de amúgy igen, pont ezért hogy legyen mit kiizzadni. Rengeteg vizet veszít egy motoros ilyenkor. Úgyhogy mindenki szlapáljon (vizet) :)

A határ után annyi kanyargás volt, hogy hááát a múltkori sok egyenest el is felejtettem, rengeteg jó helyen mentem szép volt, mondjuk amikor rámsötétedett az már annyira nem tetszett de ekkor már Szarajevó határában jártam. Lényeg igazából városban volt igazából csak sötét, tehát egyben megérkeztem a szállásra. Amit nem foglaltam le mert éppen be vagyok rágva Bookingra, de adtak szobát. Remélem fogok aludni, azért van zaj itt:)

Mai táv: 634 km rengeteg kanyarral :)

Többi adat: RBiker

Nem tudok megülni a fenekemen, irány délnek kánikulában, de csak 3 nap :)

Motorostúra: Szerbia

Elsőre is bocsi Lackó, de egy nap nekem kevés mocizni, majd bepótoljuk! Úgy érzem egy elnézéskérés a minimum, ja meg a rum és fröccsparty a következő az én köröm, és amúrt is fogok isi bizi :)

Tehát reggel 6:30-tól 8-ig azon agyaltam nem járom le ezt a túrát hanem elmegyek barimmal mocit tesztelni, de nekem  csak a vasárnap fért volna bele, mert családdal máshova megyünk a többi napon. Így mivel az úgyis csak fél nap lett volna a társasággal úgy döntöttem ezt a három napot (megint egy szabi) így beáldozom egy felrajzolt 2 000 -es túrára. Így valamennyi ... bakker itt meg szól a müezim vagy mifene :) Ezt megnézem :) És tényleg itt ima idő, vagy mi van. 21:30-kor ;) Tehát így legalább ami még a láncszettből maradt lejárom és akkor lehet azt is cserélni a szeptemberi túra előtt... Ja igen az is lesz, ha minden összejön, de most még nem ott tartunk:)  A lényeg a szállásra a müezim igen de a főút nem hallatszik be a ez is valami :) Szóval elindultam reggel kb 9:41 kor bár én korábbra emlékszem de hihetünk RBikernek, majd főutakon lecsapattam Tompáig ott pár autót előzve gyorsan átslisszoltam Szerbiába, gyors volt az átkelés, de a másik oldal katasztrófa, Tompa átkelő teljesen beállt, több kilométer autósor, és ez mind személyautó, rossz volt nézni, én tuti nem erre jövök haza.

Csak stílusosan legyen itt egy ilyen kép:

Szokás szerint első nap nem sok fotó készült megint csak a közeledés a cél, mármit a cél felé közeledés :)

Szabadkát ír erre a templomra a telóm de Nagy valami volt a településtáblán majd kiderítem mi is a pontos hely, ahogy közelítesz a településhez remekül látszik a teteje is innen közelről a templom teteje nem látszik rendesen, itt intéztem netet, annyira nem készültem, megjöttem net nélkül eun kívülre. Melinda és Gitta persze elintézte, a töketlen férfinek :D

Na akkor a templom:

Újvidék után megálltam egyet fotózni sajnos innen a dombtetőn lévő vár nem látszik jól, előbb meg nem tudtam félre állni, videón talán látszani fog :)

Út közben csak videóztam, 3 benzinkút volt (+1 bor vásárlás miatt :) ) a 3.on ettem is de, hááát elég gyengusz volt, bár eltelitett... Holnap majd lövök itt is pár fotót. De a lényeg Szerbián keresztül rengeteg ramaty főuton jöttem le délre. A 22-es út viszont már jó volt, egélszen Novi Pazarig jutottam este 8-ra értem ide :) Igazi örömmotorozás a  Zamjance folyó völgyben :) Volt kamion meg előzgetés, de zseniális kanyarok tökéletes út, valami volt kifolyva az út szélén, de maradt bőven hely szépen lehetett kanyarogni 100 felett is simán, hosszú ívek, tökéletes környezetben, imádni való volt :)

Mai táv: 562 km

További adatok: RBiker

Videóból kép:

Újvidék:

gx011796_mp4_20240816_222051_043.jpggx011796_mp4_20240816_222141_215.jpg

Folyóvölgy:

gx011812_mp4_20240816_222423_904.jpggx011812_mp4_20240816_222432_472.jpg

2024-es túra térkép :) Frissítve.... (08.23)

Hova mentem el töb mint 20 000 km-t 23 000 km-t ebben az évben? Mutatom :D

Eddig 26 28 országban jártam idén, európában. Szerencsére a szezonnak még nincs vége. Most jön egy hosszú hétvége amikor én nem megyek tüzijátékot nézni, szerintem gurulok megint egyet. És hát szeptember még remélhetőleg tartogat meglepetést :)

Az érintett országok (ABC sorrendben) :

Szerbia
Szlovénia
Törökország

*Koszovó nem mindenki által elismert állam/ország, de van külön határa, ezért ezt mindenki értse így :| Wikipédia egyéb területeknél említi.

Ez a túra is véget ért irány haza!

Motorostúra: Csehország, Szlovákia, Magyarország

Reggel 6:55-kor riadtam meg. Gyors reggeli, a tegnapról maradt toast kenyérből és szalámiból készített szendó formájában. Ezután pakolás gyors zuhany és már pakoltam is a motorra, a recepción leadtam a kulcsot, kávé ingyen volt a hallban. Ittam két nesscafe espressot. Majd el is indultam haza felé. Szlovákiáig az első benzinkútig pályán mentem, de utána, váltottam főútra mert elegem volt a pályából. Kapásból egy 10 km-es hegyi szerpentin, volt a jutalmam. Majd nem sokkal később sikerült tankolnom, ami már elég volt hazáig. Megtaláltam Szlovákia legtrébb útját is szerintem,  de szerencsére 20 km után elkanyarodtam róla. Komárnonál egy nagyobb aszfaltozás miatt kb 3 km-es kocsisor mellett mentem el, majd pár perc napon állás után már húztam is a gázt ismét. Gyorsan átértem Komáromba bementem a szervizbe, megbeszélni a szervizelést. Majd indultam is tovább. Tatabányán, megálltam a Három Tölgynél kajálni, de pont szabi miatt zárva. :( Mindegy innen kívánok jó szabit Gyusziéknak :) Így lenyomtuk a maradék 10 km-t Szárligetig. Videó persze van az útról de ma nem akarok képet lopni belőle, most lazulok :) fotó csak ez készült, a kötelező falutáblás:

mai megtett km: 477 km

további adatok:  RBiker

és akkor a záró kép már az udvaron:

ezek alapján a túra alatt megtett km összesen: 10854 km

Sajnos a túra itt most lezárult, mert minden túrának meg van ez a sajátossága, lehet csinálok majd egy összesítést meg egy összefoglalót, de ehhez úgy érzem ülepednie kell a dolgoknak.

És akkor hadd zárjam ezt a beszámolót egy idézettel:

”A cél az csak úgy van valahol, de igazán nem is fontos, mert a lényeg a pillanat, az utazás.” Az utazás az, ami most egy rövid időre véget ért (de csak mondom, most is google maps nyitva van és tervezgetek😉)

Ma közeledünk haza, cél Nürmberg majd Prága

Motorostúrta: Németország, Csehország

Reggel a Waldrach-ból indultam és egy gyors 10 perces után tankolással indítottam, mert este már nem találtam kutat. Mivel reggeli nem volt a szálláshoz, az esti szendót ismételtem reggel és a kúton ittam egy dupla presszót, itt hallottam megint végre magyar szót :) Hihetetlen, hoyg nem mondtam volna hogy hiányzik de nagyon megörültem. Egy magyar srác jött be a kútra gondolom látta Öccá rendszámát éls jüó reggeltel köszönt. Nagyon megörültem és viszonoztam én is :) Ha jól emlékszem utoljára Észtországban hallottam magyar szót, beszélgetés Krisztivel volt :) Aztán még munka ügyben volt telefon 1-1 de, ez akkor is jó volt. A szálláson a patakocskáról lőttem még fotót indulás előtt:

Tankolás után gyorsan felértem a pályára és Öccával Nürmberg felé vettük az irányt. Az út autópályához mérten a várható módon volt unalmas. Napok óta figyelve a fogyasztást, kisjelenthetem 130 körüli tempón 4.2-re áll be Öccá fogyasztása. 110 körül 4.0-4.1 között mocorog, alatta meg 3.5-4.0 között eszik. Ezért tartottam a 125-130 körüli tempót ez még ésszerű fogyasztás, e fölött feleslegen locsolom el a bengát.  Nürmberg előtt elértem a túra bűvös 10 000 km-eres távját, pont volt egy parkoló kiálltam és megörökítettem. Az induló km (12762):

Nürmberg előtt (22762):

És akkor ma még szépen jöttem Prágáig is :) Na de egyszerre csak egy dolog.

Nürmbergben Szent Lőrinc templomnál kezdtem, itt egy német párral beszélgettem, akik egy oldalkocsis Moto Guzzival csavarognak, ja meg velük van a kutyusuk is :) Nem akarta elhinni hogy 10 000 Km-es túrán vagyok, amikor elmondtam az útvonalat elismerően bólogatott, és jó utat kívánt haza fele. Mondta volt már a Balcsin, de már vagy 20 éve, mondtam neki itt az ideje újra jönnie :)

És akkor a templom, megint hátulról támadunk:

img_4008.JPGimg_4010.JPGimg_4013.JPGimg_4014.JPGimg_4015.JPGimg_4016.JPGimg_4017.JPGimg_4018.JPGimg_4019.JPGimg_4020.JPGimg_4023.JPG

A templom előtt rengeteg Falafel árus  volt, meg volt egy mediterrán kajás hely... Hát nagyon kiábrándító volt a környezet... Ez viszont jópofa volt (az ember, mozgott is :)):

Ezután mentem a Frauenkirche templomhoz, itt meg valami fesztivál volt így két fotó után ültem is az Öccára és léptem tovább...

Ja ez a MAN jól néz ki, hát még a hátulja:

Ezután mentem a császári várba, hát jól megizzadtam amíg végig sétáltam (szerintem csak a felét), de egész jó képek készültek:

Városi panoráma:img_4035.JPGimg_4036.JPGimg_4040.JPGimg_4042.JPGimg_4043.JPG

Kellett az energia, bár itt már lefelé megyek :) img_4046.JPG

Ezután öltöztem és indultam Prágába. Ahogy beléptem Csehbe a határon, a kúton tankoltam, meg ettem egy levest, nem zöldségleves amit Norvégia óta ennék, de legalább leves, papíron Frankfuti, háááát ha nagyon akarom bele tudom képzelni, szerintem nagyon kicsit hasonlít ízben, ez brutál fűszeres. De olyan élvezettel pusztítottam el hogy el sem hittem, nem maradt egy csepp sem :)

Kicsivel 18:00 után értem Prágába a szállodába, ami az óvárosban van, gyorsan felcuccoltam mostam egyett, majd zuhany és már először rövidgatyában kimentem a városba sétálni. Elsőre azt kell mondanom, Prága óvárosa csodaszép, de iszonyat mennyiségű a túrista, egyszerűen iszonytató a tömeg. Kaptam egy térképet a recepción a látványosságokról. Majd miután percekig bökdöstem a képeket, de nem reagált, váltottam telefonra:D Na jó nem, csak aprók voltak a betük, szemcsi meg nincs nálam :) A képeket csak beteszem mert nem konkrét célokhoz mentem, leginkább csak sétálgattam. Biztos mindennek van ismert neve, de én ismétlem csak jöttem mentem, amerre kevesebb volt az ember és nem kellett lökdösődni...

img_4049.JPGimg_4052.JPGimg_4053.JPGimg_4054.JPGimg_4055.JPGimg_4057.JPGimg_4058.JPGimg_4059.JPG

Azt hittem, újra Amszterdamban vagyojk :D

Aztán kijutottam egy térre itt vagy egy órát töltöttem :)

Nagyon szomjas voltam és mivel prága gondoltam bevállalok egy ilyet:

img_4068.JPGHát lenyomtam de utána kicsit nehezen beszéltem :) Egyből fejbevert... Ütött mint a buszkerék, percekig csak kamilláztam, amíg a rendszer fel nem ismerte az alkohol részecskéket, az ismeretlen folyadékban és helyre nem rakta. De addig tréfi volt, hogy semmi nem áll össze fejeben :)  Miután esetlenül fizettem folytattam az utam a tér közepe felé, és még csináltam képeket.

img_4069.JPGimg_4070.JPGimg_4071.JPGimg_4072.JPGimg_4073.JPGimg_4075.JPGimg_4076.JPGimg_4078.JPGimg_4079.JPGimg_4080.JPGimg_4081.JPGimg_4085.JPGimg_4086.JPG

Az órás háznál vagy 2000 ember fotózta az óra játékot meg Bélát aki szeret beöltözőset játszani:img_4087.JPG

Sörösöknek sok szeretettel:img_4090.JPG

A lény:img_4096.JPG

Innen már IPhone sötét képekkel való küzdelme figyelhető meg, kilenc óra után vagyunk:

img_4098.JPGimg_4099.JPGimg_4103.JPGimg_4104.JPGimg_4105.JPGimg_4106.JPGimg_4107.JPGimg_4109.JPGimg_4111.JPGimg_4114.JPG

Bementem venni bubis vizet és nézd mit láttam:

Vissza a szálláshoz, és nézd ki áll a 10 EUR-ós "parkolóban":

És ez a mai szállás:

A mai táv: 732 km.

További infó: RBiker

Egy nap 3 ország BE NE LUX és vissza Németországba

Motorostúra: Németország, Hollandia, Belgium Luxemburg

6:45-kor keltem, azt hiszem rám fért az alvás, bár 0:01-körül fejeztem be a beszámolót, de nem zavart sem harang sem más zaj, jól esett a durmolás. Mai terv a BENELUX, terv Amszterdam, Brüsszel, Luxemburg. Megvettem a 10 EUR-os reggelit, nincs kedvem boltba menni :( Jó hír szupi narancslé, és volt a tojihoz lazac, terv kész mára 7:44 van, gyors pakolás (még minden szerteszét, zuhany és start irány Amszterdam, kicsit hüvi van de nincs felhő, remélem utoljára pakolom el az eső cuccot, nyitva a fortocska, galamb mondja a magáét és harangoznak is, na hajrá, indulunk.

Reggeli utca kép indulás előtt:

Amszterdamban az első tervezett megálló a NEMO Science Museum volt, neten jobban mutatott, mint élőben de jó volt a parton nyújtózni egyet :) Be nem mentem, mert szűk az időablak, pénteken haza akarok érni és nincs már több tartalék nap. Így csak kintről fotóztam...

img_3887.JPGA NEMO környezete:

Néda itt a booking.com :Dimg_3885.JPGimg_3889.JPGimg_3890.JPGimg_3891.JPGimg_3892.JPGAkkor egy nem tervezett megálló, csak szokás szerint :D Rembrandt kecója volt a cél de én nem láttam, itt álltam meg és gyalog cserkésztem be később, de ez volt a parkolóm előtt:

Ez a vízesés egy épület falán van, nehéz eldönteni, hogy szándékos vagy csak valaki nem zárta el a fürdővizet :D img_3894.JPG

És akkor Rembrandt kecó:

Háát szerintem nem csoda hogy nem szúrtam ki, de többen mentek be, én nem kívánkoztam be, nem voltam jó művtöriből :D Meg menni is kellett mert ketyegett az óra...

De szemben volt egy cuki kávézó, csak még nem volt nyitva 11-kor... Ja és nem én vagyok beb--szva, és fotóztam ferdén, a ház ferde....

Vissza az Öccához, kiszúrtam egy Super Soco TC-t (villany moci), elég használatban lévőnek tűnik:

Royal Palace Amsterdam (természetesen ez is felújítás alatt mert jöttem), ja és a környező tér:

Öccá és az oszlop :) img_3906.JPG

Madam Tüsszenet is itt van- Tussaud, de így nincs értelme -, de azért állnak sorban én persze nem mentem be:

Ez is  a térről látszik de nem néztem még utána :)

Odue Kerk felé ezt láttam, olyan mint egy vasúti végállomás mint pl. a Keleti, de nem vagyok biztos benne, majd nyomozok még :)

Az Odue Kerk, nem jött be, nem fotóztam csak kávéztam egyet mellette, belépő 13 EUR volt, de valami kiállítás volt, mondanom sem kell, nem akartam bemenni, időhiány van...

Indultam is Brüszelbe, itt az első megálló megint nem tervezett megálló volt,de jól áll Öccának :D

Ezután érkeztem a Szent Mihály és Szent Gudula-székesegyházhoz. Oldalról sikerült érkeznem és parkolnom, ez ekkor még nem esett le, próbáltam jó fotót csinálni, fáktól nem igazán sikerült, de azért próbálkoztam.

Ez volt szemben:img_3930.JPG

Ezután az előző képen a sorompó melett elsétálva mentem a tornyok mellett tovább, most csalok előbb mutatom lentről a lépcső aljáról, mivel a térdem oda van. Amúgy ez időben később volt :) De amúgy az épület elejét meglátva láttam hogy ez nagyon komoly épület, így néz ki lentrő (monumentális, azért a lépcső tetején is állnak emberek:) ):

És akkor bentről a képek, amúgy éppen valami "koncert" vagy mi fene volt valamelyik háború miatt, amennyit értettem a felkonfból. Hogy melyik háború miatt, abban nem vagyok biztos. Videón megvan az orgona játék, meg az énekkar, vagy kórus, vagy mi fene előadása is egy ideig. Az orgonás srác jól nyomta :) De akkor a képek bentről, amik aránylag érnek is valamit.

Én ilyen szószéket még nem láttam:

Ugyanez hátulról, nem kicsit van kidolgozva:

És akkor még pár kép bentről:

img_3938.JPGimg_3939.JPGimg_3942.JPGimg_3943.JPGimg_3946.JPGimg_3947.JPGimg_3948.JPGimg_3949.JPGEz a templom annyira részletesen kidolgozott, és aprólékos, amikor jössz mész benne, hihetetlen. Ha valaki erre jár, ha hivő ha nem, érdemes bemenni, nagyon patika. Gondolom a maga idejében csiliárdokba került, de megérte az árát, nagyon szép, még az én hozzá nem értő szintemen is "mese-mesés" :D

Grand Palace Brüszel, na eeez, huhh. Amikor oda érsz és csak nézel, majd fordulsz, majd nézel és fordulsz, majd amikor kétszer körbefordultál kezedben a 360-as kamerával, akkor felteszed a kérdést: Ezt hogy a francba fotózzam le :D Majd hozzá nem értőként egy telóval megpróbálod visszaadni amit látsz, kattint megnéz, töröl, kattint megnéz, töröl. Majd egye meg a fene, majd a videóban benne lesz, ez meg estére jó lesz... Na ezt tudom prezentálni, bocsi, élőben szebb:

img_3957.JPGimg_3958.JPGimg_3960.JPGimg_3961.JPGimg_3962.JPGimg_3963.JPGimg_3964.JPGimg_3965.JPG

Na miután kibámészkodtam magam, ott a kapun bementem, mondom megnézem mi folyik Belgiumban, na mutatom:

Akkor írom mit kell látni, kiscsaj áll egy tök szép szobor előtt majd perceken keresztül több pozicióban fényképezteti magát a hozzá hasonló agyhalottal, a szobor szépen kidolgozott tök jól néz ki, de ő mi a szarért kell a képre... Több pózban... Na mondom a másik oldalon van ugyanez pepitában ott egy kisrác csinálja ugyanezt. Itt a biztosíték leoldott, mentem vissza a motorhoz, nekem ez már sok volt :D

És akkor a Royal Palace Brüszel:

Ez a szemben lévő park bejárata:img_3973.JPG

Ha már arra jártam Öccával elugrottunk az EU parlamenthez, gondoltam bemegyek felszólalok, de már zárva volt :D Pedig tudtam volna kampányolni az ingyen benzinért, meg az ingyen fröccsért :)

Még elmentem a Jubelparkhoz de a "diadalkapus" szerkezet marha messze volt így csak zoomolva lőttem fotót:)

Ekkor már a navi kb 20:00 órára írta Luxemburg első megállót, úgyhogy indultam is. Viandenbe, ott akartam megnézni a várat vagy kastályt, de ez már nem fért bele, így ezt tötröltem, egy idő után. Ekkor jött egy autópályák közötti átkötő szakasz. Amikor is rá kellett jönnöm, nálunk ismerik a buszmegállót Belgiumban nem igazán. Volt egy település, ahol a busz mögött töltöttünk vagy 10 percet. (mások többet is), én előztem mindenhol, kanyarodó sáv forgalomtól elzárt, meg értelmezhetetlen útfelületen is. Miután ezt leküzdöttem, élmény motoroztam... Néha majdnem besokaltam, mert annyira jó volt végre sebességgel kanyarogni, de azért ésszel megoldottam :D

Így már csak Luxemburgban lőttem pár fotót, videón van sok szép más is, gondoltam bevágom de már 0:15 megyek sunyni, érjétek be ezekkel:

img_3982.JPGEz a  Pont Adolphe ha jól tudom ez a híd Luxemburg közepén van, a túloldalon lévő Kastélyról van szép videó, de fotó nincs :)

Ez az obeliszk (szerűség) pár száz méterre van (vagy csak gyorsan mentem) Ilyen helyeken simán felhajtottam a járdára, támasztottam a vasat, lőttem a fotót és irány tovább :D Rendőröknek esélyük nem volt tetten érni...

Luxemburgi Notre Dame elég nehezen sikerült fotót lőnni, mindenhol behajtani tilos, amit megint csak én vettem komolyan.img_3985.JPGimg_3984.JPGimg_3986.JPG

Majd gyalog elmentem ha minden igaz a Palais Grand-Ducal-hoz, hát ez nekem nem érte meg a sétát, pedig csak 600 m-re volt Öccától...

Itt gyorsan foglatam szállást már Németországban és meg is indultam, a mai szállás: Hotel Landgasthof Simon, Waldrach-ban. Kis német falu nagyon hangulatos helyen van, kis patak is van, majd holnap lövök fotót.

Mára búcsúzom 0:27 van, kicsit meg vagyok fáradva, holnap közeledek haza ez a terv... Mégegyszer újra olvasva már 0:43 van :D