Kary Két Keréken

Kary Két Keréken

Irány tovább északra és kicsit keletre is!

Cél Belarusz - Minszk

2024. július 11. - Kary Két Keréken

Reggel mivel reggelit nem kértem (4000+-ért), viszont egy presszót bedobtam, ezzel vettem be a napi kötelező motoros vitamint meg mindent is :) 

Kicsivel 8 előtt indultam a szállodából,  8-tól fizetős a parkolás Lublinban bár én járdán álltam nem akartam ezzel foglalkozni, mentem vagy 100 métert a boltig itt vettem 2 (nagy)zsömit meg sonkát sajtot, csak ami már bevált az előző úton :D 

Lublinból kifele elég nagy volt a forgalom én csak mint szoktam ahol lehetett felezőn mentem folyamatosan, de néhol elég toporgós volt. Miután elhagytuk Lublin határát felgyorsult a haladás, szépen faltuk öccával a km-eket, mivel nem reggeliztem a határtól pár 10km-re megálltam egy elég romos parkolóban aminek minden behajtása behajtani tilos táblával díszelgett, de gondolom az a gördeszkásoknak van kint, mint a záróvonal is :D Ez a rész nagyon szép fenyőerdős részen volt, itt még voltak kanyarok is :) A szokásos zsömi szendó elkészült, vedeltem egy nagyot, lőttem fotót öccáról meg  környezetről is.

img_3104.jpeg

 És akkor a környék:

img_3102_2.jpeg

Ezután gyorsan kb fél óra alatt elértem a határt, dög meleg, levegő 30+ úton 50 felett, iszonyatos meleg kell a tempó de a határon ilyen nincs, mentem pofátlanul előre de több mint 1 km-es kocsisor kilépő oldalon konkrétan az út szélén táboroztak, borzasztó volt bele gondolni hogy ezt végig kéne várni, inkább haza mennék... De én mentem előre a határon a Lengyel kilépés sima volt, úgy hogy a tax freebe álltam, ott előadtam a kiscsajnak hogy tök nem értek semmit ezért kijött és megcsinálta a kiléptetést így relatív gyorsan ment:) Majd a lengyel kilépő és a Belarúsz belépő előtt még egy lengyel "kilépő" ahol nem néznek semmit amúgy ott is megyek előre ahol tudok, a beálló előtt egy wolkswagen kisbusz állt a tető előtt úgy hogy nem fértem el, láttam hogy a sorompó lent de nekem a tető volt a cél, rávillantottam, srác kihajol mond valamit mutatom a nap nagyon süt csak a tető alá szeretnék beállni, vagy 3x mondtam el nem vele van bajom de megdöglök a napon, the sun is a f.cking killer jött át neki szépen félre tötyörgött intett menjek 2 cm volt a doboz és a kocsi között de bejutottam, azonnal leszálttam kabát sisak kesztű le, spriccel belőlem a víz, kapkodom a levegőt, a Belarúsz srác kiszáll (aki az első volt a sorban), tört angol kéz és láb dolgozott, jól vagy kell víz? Mondom minden ok nyitom a dobozt és már iszok is :)

A leghosszabb 2 km:

img_3105.jpeg

5-10 perc után már nézelődök semmi, senkit nem engednek, a határőr csaj, aki előkerült mondja nem tudja mi van de nem mehetünk. Mutatom én elférek az oszlop meg a szegély között nem mehetnék?  Vigyorog mondja nem. Még 10 perc, csaj szól vigyem a moci papírját, adom neki. Gondolom szólt a másik oldalnak hogy itt haldoklik egy motoros, még pár perc nyílik a sorompó mondja mehetek, Belarúsz új barátom akivel dumcsizgattunk (már ahogy tudtunk) szintén kilőtt de megállították a határőrök, én kicsivel utána indultam csak sisak, se kesztyű ,se kabát. Nyilt hídon napon, mondom megdöglök, kis barátom int előzzem meg, na akkor előrébb engedtek, őt aszalták a napon.Ezután elkezdődött a bürokrácia, én ilyet még nem láttam, az első ponton két srác jön angolul egész jól beszélnek, de ilyen papír olyan papír, adom, majd mondja biztosítás, mondom van 1000 féle melyik kell mondja tök mindegy mi van abban a dobozban kössek helyit, mondom oké csak indulhassak már. Na ez megint vagy 10 perc mire megkötik, 3 EUR nem a világ, boldogan megyek tovább megint egy sorompó (ja se videó se foto nem engedélyezett ezt egyből az előző ponton a lelkemre kötötte a két srác, mondtam ok). Mentem tovább megint stop tábla mondom eeeez nem igaz hány belépés van itt, persze rossz helyre álltam kiscsaj jön mondja menjek a másikba, persze 3-an beelőztek, mert gyalog oda sétált. Mondom fasza, több mint 10 ember útlevél ellenőrzése után jöttem én. Ezután megint oroszul kérdeznek huh mondom ez nehéz lesz. Jött egy srác el kellett mondani merre jövök és miért, merre megyek és miért ahhh. Minden ok mehetek tovább, megint stop tábla, ekkor már kezdtem tikkelni. Jön egy kézségesnek tűnő srác, elvezet egy oldal beállóba kér papírokat, néztem bambán de adtam, (nem értettem miért akarják ennyiszer megnézni), eltűnik telnek a percek. Jön mondja menjek az aszaló dobozba, megyek, ad két papírt, angolul mondja 2 példányba töltsem ki, néztem deeee csak ciril betű, és még apró is:D Ekkor elvigyorodtam, mondom ez nekem nem fog menni. Mondja: nó para, mondja hova mit írjak, legalább angolul. ok írom majd látom tiszta víz a papír, volt vagy 40 fok a dobozban :( Na nagy nehezen végére értünk, ez valami vám rész volt, mennyi a motor ára motorszám stb, tehát ha gondolom lábon megyek ki, motor nélkül, akkor vámot kell fizetnem dolog lehetett. Mindegy végre kész. Láttam már a fényt az alagút végén, a motor előtt lévő sorompó után már látszott a főút és hogy már nincs több. Teltek a percek, csak dög lassan a melegben. Ekkor jön, mondja minden szuper, megnézte a dobozok tartalmát, majd mondja erre meg arra menjek már el leszkenneltetni a motrtot. Na itt majdnem összeomlottam, mondom ez komoly, de ő ezt nagyon határozottan gondolta, meg is ismételte, mondom, jó de mi a szart szkennelnek, de ezt már csak magamban. Mit a blokkot, vagy a tankot??? A csomagokat látta, ruha bakker. Na mind1 elmentem megint várok perceket majd jön a 25. baka ,mondja álljak már fel a rámpára, utána jöjjek le gyalog, kövessem, jó messzire elmentünk. Szegény öccát jól besugározták, majd miután nem csempész vagyok, mehettem vissza előző gyerekhez. Ez végre oda adta a paírjaimat és jó utat kívánt. Mondom magamban, köszi jobb lett volna, ha ezt az ökörséget nem játszátok el, de végre bejutottam futottam motorhoz, és mentem vagy 120 m-t és megálltam, irány az útdíjasokhoz, a srác ahogy meglátott kiabál motor nyet bizbasz és intett húzzak a dolgomra, mondom szpasziba.

Ezután már csak pénzt kellett váltani a szomszéd ajtónál. Majd a másik ajtón belépve vettem megint vizet mert persze a határnál már tikkadtam, mert  elfogyott mind. Na meg egy gyors pressó :) Itt már öltöztem be amikor jön új Belorúsz barátom, jópofizik, jön a cimbije tényleg Magyar vagy mondom ja, ő is nagyon örül pacsizunk és már el is indultam. 

Első Belorúsz kávé, van azért szép amcsi kocsi is:

img_3106.jpeg

img_3108.jpeg

Breszten gyorsan átjutottam mivel a kövi megálló 300+ km fotó nincs csak videó. Közlekedés teljesen jó utak, kevés úthiba bár a Minszkbe vezető főút(autóút, nem pálya) 120km/h a legtöbb helyen a megengedett, de ahol korlátozás ott mindenhol kamerra, ott be kell tartani, mindenki be is tartja, a mérők táblázva, mindenhol máshol mennek gyorsabban is. Szép erdős részek néha úgy érzi az ember végtelen erdőbe vagy végtelen ciklusba kerültem de azért olvadnak a kilométerek, majd kötelező pihi víz pótlás, egsz szép kis tó mellett:

img_3110.jpeg

Utána megint a technikás egyenesek, szép erdőkben, majd végre Google Joli mondja itt hajts ki, ahh mondom isteni, egy elég hullámvasút úton végre elérem az első célpontot, megláttam, mondom naaa ez igen, én már messziről videózom mert nagyon jól mutat távolról is, de akkor mutatom "ezen besírsz":

img_3111.jpegimg_3114.jpegimg_3116.jpegimg_3118.jpegimg_3121.jpegimg_3120.jpegimg_3119.jpegimg_3124.jpegimg_3123.jpegimg_3122.jpegÉs akkor kintről még egy két szép kép mert tó is van :)

img_3127.jpegimg_3131.jpeg

Van még mellette pár templom amik egész jók, majd videóban látszani fog :) Ezután indultam tovább a már járt útra kanyarodtam vissza egyel későbbi felhajtón és még egy 100 km technikás egyenes a fogyasztás felment 4,2-ig de aztán elkezdett csökkenni most 4,1 :) 

Megérkeztem Minszkbe hááát ez valami brutál érzés volt amikor igazán, de igazán beértünk, olyan épület tömegek voltak, hogy mondom erről kell valahogy fotót csinálni, mentem pluszba egy kört és egy kieső parkolóból lőttem fotót, de az útról lett  volna az igazi, de azért látszik nagyjából. Ilyenből meg brutál mega giga tömbökből ami Budán van az Árpád hídnál itt rengeteg van :) Na akkor a sufniról a kép: 

img_3133.jpeg

Ezután mentem tovább és fotóztam a látványosabb, ismertebb, általam megtalált és szépnek, érdekesnek talált helyeket, mondanom sem kell amíg a szállásra értem rengeteg volt még, de ezek csak videón lesznek láthatók.

Church of Saints Simon and Helena:

 img_3135.jpeg

img_3136.jpegimg_3137.jpeg

Belarusian National Arts Museum:

img_3140.jpegimg_3138.jpeg

Victory square:

img_3142.jpegimg_3145.jpeg

Minsk National Library:

img_3146.jpegimg_3148.jpegimg_3147.jpeg

Az Operaházat Joli cancelelte, de nem is bánom itteni idő szerint 22:09 van, nálatok 1 órával előbb vagyunk :) Ez a haldokló kelet :) 

Mai táv: 546 km 

Mindez letudva effektív mozgásban: 6:16 alatt

További infó: RBIKER

Egy biztos, megérte eljönni, szép hely de legközelebb kizárólag röpcsi és itt bérelek mocit, a határ egy sz.pás :) 

Mára ennyit blogot olvasó ismerősök, amíg laggolt a net mostam de még centrizni meg fürödni is kéne ;) 

Frissítés: fürdés közben jutott eszembe a mai nagy igazság: El kell engedni a sztereotípiákat, azért mert északra megyek semmivel sem lesz jobb idő pár száz km-el odébb, persze az is lehet hogy 10 km-el odébb leszakad az eső, ergó mindenre is készülni kell, eró lakóbusz vagy valami nagy cuccal kell csavarogni, de ha motorozol készülj a szívásra :) De akkor is jó :D  

Ja és még a második zsömit is be kellene vágni ennyit a hat utén nem eszünkről, bár valahol még nincs hat :)  

A bejegyzés trackback címe:

https://karyketkereken.blog.hu/api/trackback/id/tr9218445129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása