Kary Két Keréken

Kary Két Keréken

Éljen a cikk-cakk, vissza az EU-ba irány Vilnius majd tovább

Litvániát megnézve érjük el Lettországot

2024. július 12. - Kary Két Keréken

Ma reggel 5 előtt picivel megriadtam, mivel reggelis a szállás és 7-től van reggeli nagyon nincs értelme kapkodni, visszadőltem, de nem tudok aludni. Fél hatkor elkezdtem összepakolni, sisak is letakarítva, a felnyitott plexi miatt mindenütt bogaras volt a plexi, most már minden kész ülök az asztalnál es hallgatom az égzengést. Időkép záport ír, remélem elvonul, mivel észak nyugat a cél, megnéztem a radart elméletben max itt lesz eső (remélem) illetve ha zápor talán reggeli után már talán elvonul, lehet megint a “szárazon érek a szállásra” mantrát kell bevetnem, most 6:36 lehet veszem mezitlábas cipőt és leviszem a két oldaldobozt…. Első megálló Vilnius lesz terveim alapján, remélem kifele vissza eu-ba jó és gyors lesz a határátlépés… csak pozitívan😜

Írtam magamnak egy cetlit amin fel van írva oroszul 10 liter 95-ös meg 5 liter meg kettő itt nem lehet csak előre kifizetett mennyiséget tankolni gondoltam oda dugom kutas orra alá oszt max több lépcsőben tankolok. Eddig nem sikerült soha egyforma mennyiséget tankolni, mondjuk nem is figyeltem erre. Ja és itt nem az a visszafizetős módszer van mint ENVI-nél már amit megértettem:) szóval cetlizni fogok meg felírtam nye gavarjú paruszki hogy ne felejtsem el, bár lehet nem így van de valami ilyesmi, rémlik meg a fordító ciril betűjéből nekem ez jött ki😁

Na megjött az eső, elég intenzíven dobol a párkányon, doboz marad a csudába. Abban van az esőruha, bár 30 fok, 50-es aszfalt, esőruci tuti hőguta, lehet csúsztatom az indulást. Na most kicsit alábbhagyott talán. 6:49 mennek már kajolni, tojit kíván a bojler, utálok várni:) 7:37 megint szakad radar szerint 8-ig elmegy addig várok utána esőruha inkább.7:55 talán elállt, cuccolok indulok.

Na szépen ide értem telefon szerint 10:10-re a határhoz, kellett venni valami electonic zone ticketet de azt a határtól kb 2-3km-ra elgurulva vettem, így beengedtek a határra papirok pipa pár perc alatt, majd 20 perc helyben topi senki nem mond semmit. Majd nagy nehezen megemelkedik a sorompó megörülök jöttem is vagy 200 m-t kocsisor, egerészek előre, látom sorompó fasza, megállok utolsó autó után, kérdem autóst nem gond mondja nem. De rohan ám a belarusz határőr azt óbégat, persze szart sem értek belőle, de jön egy sofőr azt mondja menjek hátra mert a másik motorosnak is írtak vmit mindezt kézzel lábbal. A motor kint áll 30 fokban a napon. Félúton van a két sorompó között egy féltető ide húzódok be, ha átengednek egy kocsit előrébb tolom a motrot és aztán visszajövök. 11:06 a folyadékvesztés nem egyszerű….  

A memedék:

img_3150.jpeg

Onnan jöttem a tető alól:

img_3151.jpeg

Itt áll a moci a napon:

img_3152.jpeg

Na átjutottam a sorompón ki nem találjátok mi jött, persze még egy sorompó, se árnyék se semmi. Na én vagyok soron rendszám leolvasó persze nem működik megfordítom a motort úgy sem, a mögöttem lèvő kocsiét vette be, vele jöttem át. Ahova beálltam persze ember elment. Másik srác mondta menjek oda elsönek, passport check ok Welcome, már csak a vám van hátra. Itt amikor meglát engem meg egy Belarusz BMW-t a vámos egyből hív minket, álljunk tető alá, kiderül ő is motoros :D Gyorsan megkérdez van-e vámolni való én mondom egy üveg bor mondja nem hallotta jó utat :D Azért a kokóra rákérdezett meg a cigire, mondtam egyikkel sem élek :) Alig két óra volt az átkelés, tehát semmivel sem jobb mint a belépés...

Ezútán egypopsival gyorsan elértem Vilniust itt az első célállomás a Szent Anna Templom, eeez nekem tetszett:

img_3157.jpeg

img_3161.jpegimg_3163.jpegimg_3164.jpeg

A másik hajó vagy hogy mondjam :)

img_3166_1.jpegimg_3168_1.jpegimg_3169_1.jpeg

Ezután elmentem a székesegyházhoz körbenéztem a téren, ja a téren irdatlan készültség, rendőrök, biztonságiak mindenhol amikor bementem akkor benéztek a tanktáskába is, ott volt a tv közvetítette a misét úgyhogy gyorsan kijöttem csak videó ment:) íme pár kép:

img_3175.jpegimg_3177.jpeg

img_3176.jpeg

Ezután továbbindultam Trakai szigeti várhoz, itt jól benéztem kint volt a behajtani tilos amit csak én vettem komolyan megint napon gyalogoltam oda vissza két és fél kilométert a napon de legalább vettem vizet meg fagyit:) Ez is egész jól néz ki:

img_3189.jpegimg_3190.jpegimg_3193.jpegimg_3194.jpeg

Ezután elmentem még a Kaunas kastélyhoz ahol a füvet mindenhol robotok nyírják én hatot számoltam :)

img_3199.jpegimg_3200.jpegimg_3202.jpegimg_3204.jpegimg_3205.jpegimg_3207.jpeg

Ezután lefoglaltam a szállást Lettországban, meg is lendültem meg sem álltam csak 13 km-el előtte szokott esti tankolás, vettem vizet a csempész borhoz, meg egy kebab tortiját nagyon guszta volt most már csak egy pici maradék ez az ebéd és vacsi :) Vagy az ebéd fagyi volt meg egy jóó narancslé Kaulasban :) 

Megérkezve a szállásra kapom a rossz hírt nincs áram egsz nap és lehet nem is lesz, na mondom az nekem nem oké, javasolt egy másik szállást átjöttem 60 EUR, de egy komplett ház, egy nagy malom mellett erről még dobok fotót lövök róla. 

Adatok:

indulás 8.00 érkezés kb 20:30 szóval elég elnyomott a fáradtság :) 

Napi km: 521 km

Továbbiak RBIKER 

Szállás fotók:

img_3208.jpeg

A hátsó nagy épület maga a hotel, ott már nem volt szoba csak a kisház, de mivel egyedül vagyok teljesen okés a hely:) 

img_3210.jpeg

Jól be is laktam:

img_3211.jpegimg_3212.jpeg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://karyketkereken.blog.hu/api/trackback/id/tr6618445755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása