Kary Két Keréken

Kary Két Keréken

Irány a kultúra városa, na de megvan az első hiba... (frissítve)

2024. július 14. - Kary Két Keréken

Motorostúra: jobb helyett dél Észtországban

Reggel 5:40-kor keltem a 6:30-as terv helyett, mert volt egy szobatársam egy pofátlan légy. Pakolás gyors zuhany csináltam egy szendót reggelire, mert nem akartam megvárni a 8 órási reggelit. Bár csak 20 perccel korábban indultam, de az is valami. Féltem egy kicsit a határtól most itt vagyok nem is előztem 3. vagyok a sorban 2 sor 3-3 autó de 3 sorban ellenőriznek. Az egyik ember kutyust sétáltat: 

img_3314.jpeg

Ahogy látom amikor ezt írom már csak 1 autó van köztem és a stop vonal között. Most kicsit reménykedem, hogy ez egy kicsit gyorsabb lesz mint a Belorusz beléptetés volt. Kis kavar volt itt az előbb az autók behajtásával, de már a stop vonalnál állok, mellettem már csak 1 autó, ez szupi. Észtek érkezési sorrendben hajtottak be szerintem. Egyedül vagyok, kövi zöldnél én jövök. Aha egy nagy francot, a papírokat megnézték de itt is kell valamilyen sorszámot kérni, de nem nem a határon, hanem előtte egy bungallónál ami természetesen nem lát a jóember, mert hogy nincs kiírva egyértelműen az tuti. Ezt a számot a hölgy 1 perc alatt kinyomtatta, aztán azt mondja podazsnyice, meg hogy toljam félre a motrot. Már két kamion elment, aztán hív oda adja acetlit és mondja menjek a határra. Kérdem én ha ugyanaz a papírt kaptam amit kinyomott mi tartott még 10 percig? Természetesen soron kívül behajtottam, ahogy előbb a határőr javasolta, motorszám és csomagkukkolás jön, ezután útlevél csekkolás egy ablaknél, még visszafordul a hölgy és mondja menjek majd a következő helyen is előre mert nekem nincs tető a fejem felett. Mentem is ahogy nyílt a sorompó teljesen a sor elejére, ember néz kocsiból leszéllok oda megyek, mondtam itt ez a rend a határőr mondta és megköszöntem a megértést bolintott mosolygott és ennyi (nem belorusz, béár ott sem az autósok volt a szűk keresztmetszet). Oké zöld megyek a bódéhoz a korábbi első jön velem de ő nem félt az ott álló kamiontól, én viszont simán. Bodénál megint forgalmi, jogsi, útlevél, kaptam papírt 2 példányban ki kell tölteni meg valami számozott papírt. Meg útbaigazítást oroszul, hát mondom ok köszi, mentem tovább sok autó mellett a buszos sávban előre stop vonalig, motorról le. Kerestem egy szabad bódés nénit, oda mentem néztem rá meredten, kinyitotta az ablakot előre köszöntem Zdrásztvujtye, majd egyből angolul nem beszélek oroszul :) Majd mutatom mit kaptam de nincs tollam mutat balra egy épületre (mint a másik hölgy is mondta), de ő egy ajtóra mutatott, megkszöntem volt kitöltő asztal tollal kitöltöttem mindent. Itrt a házon belül is voltak bódék de nem volt 1-es nekem meg olyan papírom volt. Ok megint nem tudom mit kéne csinálni :D Majd rájöttem, vissza az előző hölgyhöz ő rendes volt. Mentem is vissza, pironkodtam tébláboltam vigyorogva nyitja ablakot mondja adjak oda mindent, én meg csak szpászíba szpászíba. Mondja várjak kicsit, ablak becsuk. Már dobog a szívem mindjárt kész és még kb fél óra telt csak el. Huh nagyon izgulok, nyílik ablak én vigyorogva oda, ő nem vigyorog mond valamit, ingatom a fejem meg mondom nem értem (angolul), mondja üljek le oda szembe. Na itt már kezdtem parázni. Egyszer csak jön egy fitalabb srác határőr (eddig csak csajok voltak), huh mondom ez nem jó. Hát nem. Jön mutatja a papírokat és magyaráz én kérdezek válaszol. Minden tök korrekt, türelmes segítőkész megértő. De eredmény, holnaptól érvényes csak a vízumom, jöjjek holnap és bemehetek (perszem mindent elölrőlkezdve). Nem kicsit omlottam össze, de tartottam magam, mosolyogva ahogy mutatta, (várt hogy arra megyek-e amerre mondta, egy helyen hátranéztem mutatta oké arra like jel minden oldalról ment), intettem és irány vissza. Kértek papírt adtam, vámos jön mondom most fordítottak meg mert holnaptól jó a vízum, a  határon nem vettem semmit, sajnálkozva mondja, jó akkor menjek csak (mondjuk már megkapta a másiktól az igazolást, hogy valóban ez van). Kihajtottam a határról kb 4 km-t itt félreálltam, kezdtem kutat keresni mondom valahol le kell ülnöm. Aztán kirobbant belőlem, vagy 5 percet üvöltve szitkozódtam, ez segített:D Kiadtam és akkor kerestem egy kutat, navion legközelebbit kiválasztottam és elindultam. Amúgy bengára nincs szükségem szinte tele a tank, már csak 1 km, látom kiülő pár ember beszélget, meg isznak is valamit, fék félreállok én is, egy pillanatra elbizonytalanodok mert ajtót nem látok majd látom a sarkon van amolyan kiadó ablak. Mondom jó lesz ez, ha van kávé meg víz. Majd amikor hozom el, hirtelen ötlettől vezérelve kérdeztem, osz HamAndEggs van-e, igen bár mindig csak vasárnap, jókor jöttem, hát mondom ja csak nem ez volt a terv. Felhívom az én Melindámat mondom mi van, mert ha semmi nem jön össze mindig neki mondom, el mindig van egy szó egy utalás ami a jó irányba billent. Már gondolkoztam megyek a francba a komphoz, de a szívem szakadna meg kihagyni, a mai célt, de mondom amit látni akartam, már megnéztem, mindek maradjak egy napot. Aztán Melinda mondta ha olyan jó idő van (az volt, nem volt kánikula, délután nyitottam újra a szellőzpket, tegnapi esti eső jót tett), menjek a másik irányba motorozni. Elkészült a toji erről is lesz kép:img_3316.jpeg

Megkajoltam, isteni volt a paprikában a toji nyami, ha nem is klassz hamandegsz de nagyon fini. Ez már kezdett lenyugtatni néztem mi legyen kalkulálgatok mikor kell indulni, mivan ha ez mivan ha az vagy 3 tervet göngyölítek számolok, mennyivel drágit mennyi időt bukok, majd beugrott végül is motorozok ma csak úgy lazán kicsit pihengetek oszt kész. Eldőlt, Köszi Melinda :D 

És ekkor jött a fordulat a mai napban (Narva oda vissza volt a tervem, ami megint kb 600 lett volna :)) Mentem kértem egy Narancslevet (mostanában mondom be van csípődve) az is volt. Beszélgetünk a vendéglátós hölggyel, tök kedves kérdezget, mondom hogy jártam, meséli mások is van hogy 1 nap helyet napokat töltenek itt stb. Majd kérdezi honnan jövök, mondom. Ekkor megszólal: "Akkor talán folytassuk magyarul" na itt leültem, de tényleg van az ablak mellett egy pad és, elkezdtünk dumcsizni Krisztinek hívják, de a beszélgetés közben kiderül, nem ő a Magyar, csak csere diák volt, ő Észt az ex párja magyar, őt is megismertem később pont jött csirkéknak kajáért :) A számát is megadta bármi kell Észtországban hívjam stb. Annyira jól elbeszélgettünk Krisztivel vagy 2 órát ott voltam, mesélt aztán én is, nagyon picit beszél "akcentussal" de mint aki évek óta külföldön él. Szóval beszélgetünk keres helyben szállást, sajnos a templonál lévőben valami víz gond van, lenne egy kemping (de én válogatok) Mindegy megköszönöm, aztán mondom megnézem én azt a másik szállást és ha nem jó megyek a kempinbe. Hát persze amit kináztem, valami gebasz van az a szoba nincs csak másik sokkal drágábban (még jó hogy nem fizettem előre). Mentem egy másikhoz, azok meg igazából nem is akarták kiadni, mondom isten uccse van még egy, ezt megnézem ha nem akkor kemping. Mondjuk baromi jó kanyargós utak végre, úgyhogy nem is zavart a dolog. Elmentem a harmadik helyre kis földút stb. Ennyi kell is :) Megnéztem tetszik a kis faház minden okés vele. Kiveszem bácsi szarul ad vissza, mondom mindegy nem olyan nagy tétel, elengedem. Ezután bepakoltam a dobozokat hátsó doboz tatyóját és elindultam, azokra a helyekre amit Krisztoi javasolt, meg amit a kivett házban javaslatként  találtam és ígéretes volt. Volt pár jobb hely, meg olyan is amit csak úgy útszéléről megállva fotóztam ezek is később :) 

Aztán hazafele megálltam a Krisztihez találáskor beállított kútra megtankoltam csak úgy szokásosan este a gépet ne reggel kelljen, és mentem Kriszti vendéglátó helyére, ő már nem volt ott de nem tudom miért én enni akartam, (lehet pár napja kevesebbet eszek mint amit fogyasztok fene érti ezt) vettem egy retró burgert még mindig van belőle, finom, tök hasonlít a káposztasalija az enyémre, ergó csak jó lehet :D Amíg vártam, na mit ittam persze narancslevet :) (Ez mondjuk már lehet sok volt a jóból de azért baj nem lett) Megkaptam, a hambit, irány a szállás, mentések indítva, mosás fürdés. Irány a blog írás, na itt kezdődött a gond. Bakker wifi van, néha még net is jön rajta, de valami betárcsázós sebesség és az is szakad. A laptop a jelenlegi pózban 1-es jellel valami szalmaszálba kapaszkodva tudja a blogot menteni, de a telóról pár képet tudtam 1 óra alatt feltölteni. Még azt is megcsináltam idegből felugrottam mocira és lenyargaltam 4-5 km-el odéb de sehol sem jobb a mobilnet sem. Nagyon felhúztam elsőre, de már lehiggadtam, elengedem. Úgyhogy most nem lesznek képek majd holnap a sötét keletből feltöltöm őket amíg írom a holnapit és akkor majd 2-öt lehet nézegetni. Jó itt a sötét középkorban net nélkül :D :D Már csak nevetni tudok rajta. 

Ma nem sokat mentem de azt is cikk-cakkban többször kereszteve újra bejárva ugyanazt az utat 20-30 perces távok de kanyargott, hullámvasút volt (a jó értelemben) élveztem végülis. Tehát megvolt benne a másik irányba motorozás :) Többször is :)

Mai táv nyugdíjas: 207 km

A napi cikk cakk útvonala: RBIKER 

Ezt sem tudta feltölteni a teló, tehát holnap folytatás következik....

Íme a meglátogatott helyek: 

Krisztitől nem messze Vastseliina egyik pofás épülete:

img_3315.jpeg

Az első befutó hotel az előtérben a vár előtt (a Bookingnál 10 EUR-al többet akartak kérni vicces csapat)

img_3317.jpeg

A második hotel aki szintén nem akart szobát kiadni, felé menet telálkoztam a joszégokkal:

img_3318.jpeg

A harmadik befutó szálláson a vendéglátó nénitől kapott gyümi (utólag wifinek amin megy is a net jobban örültem volna:) 

img_3321.jpeg

Felmentem egy víztoronyhoz (mér h avíztorony :) ), ahol éppen buli volt én, meg a szimpad előtt elrongyoltam 30-al majd ahogy visszavettem a gázt jött a klasszikus puffogás a kipufogóból :) Visszafele toltam a mocit és csak a dombon indítottam be, imhol a víztorony ahova álítólag 40 EUR felmenni parkolni, próbáltam mondani én csak fotózni megyek mondták 40 EUR, úgy hogy felmentem lőttem a fotót és lejöttem, ilyen gonosz vagyok.

img_3325.jpeg

Rogosi felé lementem egy szép tópartra, hiányzott a földút :)

img_3327.jpeg

Ezután eljutottam a Rogosi Mois-hoz, itt találkoztam egy magyar sráccal aki rámköszönt, nem akartam elhinni mindenhol magyarok vannak :) Kiderült Finnorszégban él 10 éve korábban Hollandiában élt, feleségével nyaralnak Észtországban, elmondta hogy az épületben korábban iskola működött, már át van több helyen allakítva de a kiállítás része az iskola bizonyos meghagyott részei. Az épületben lehet kivenni szállást pl az Apartmann (az egész) ha jól értettem 80 EUR tehát ha több fő megy lehet jó alternatíva. A pince tele volt retró dolgokkal, a parkjába lemenve egy tópartra jut az ember ahol van egy szimpad is. Mois előtt volt egy pofás kis templom de nem tudja valamiért feltöltenia teló, majd a videóba beletesszük:).

img_3331.jpegimg_3338.jpegimg_3332.jpeg

Pince életképek:

img_3340.jpegimg_3344.jpeg

Ez tök para mi lehet a sötét sarokban:)

img_3343.jpeg

img_3346.jpeg

Írtam én is a könyvbe :D 

img_3341.jpeg

A hátsó kert:

img_3349.jpeg

 Röuge Maarja kirik:

img_3350.jpegimg_3352.jpegimg_3354.jpegimg_3356.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://karyketkereken.blog.hu/api/trackback/id/tr8618446543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása