Kary Két Keréken

Kary Két Keréken

Irány Finnország, Szentpétervárról Helsinkibe

2024. július 16. - Kary Két Keréken

Motorostúra: Oroszország - Észtország - Finnország 

Reggel 6-kor óracsörgésre keltem bár már pislogtam, mert bár a sötétítő be volt húzva már egész világos volt a szobában. Reggeli szokásos csomagolás, cuccolás, reggelim megjött csomagban, bedobtam a dobozba ittam egy kávét kb 7:20-kor indultam a határra.

Kb 11:50 kor értem a határra két német motoros volt előttem:

img_3412.JPG

11:55-kor megvolt a csomag ellenőrzés utána a mocitt könyvelték ki majd engem a passport checknél, 12:01 már az észt oldalon vagyok. Itt bedobom a háromszög kenyeret a reggeliből.img_3411.JPG

Mindhárom sorban 1-1 autó a tető alatt mi motorok még a napon. 12:22-kor már falom a kilométereket az Észt utakon. A kikötőig csak egyszer álltam meg tankolni 45 km-el Tallin előtt. Az út eseménytelen, szokásos előzések, technikás egyenesek. Tallinba érve elsőre a jó kikötőbe jöttem, csak nem voltam biztos merre kell menni, egy helyi dolgozót a Viking Lines irodában kérdeztem, útbaigazított.

ghre8729.JPG

Oda értem a csekkoló helyre egy fin kocsi egy párral állt még csak ott. Apát leszólítom jó helyen vagyok-e mondja persze. Szupi lehet itt jegyet venni? Vagy inkább online? Jött felesége és mondja jobb online, na mondom hajrá! Segített, végül ő rendelt meg mindent full finn felületen, mindig mondta mi hova írjak 😂 nyitott a chekin, én épp szállást kerestem szólt apa, hogy menni kéne, ő már indult is nekem még kellet 1 perc, sok kütyü volt szerteszét😜 Odamentem ablakhoz adtam útlevelet meg a telót a visszaigazolással fél perc és bent is voltunk. A jegyet 15:43-kor vettem meg, utána ácsingóztunk kb 17:20 körül hajtottam fel a ladikra.

img_3414.JPGimg_3415.JPG

Irány Helsinki, ez egy ilyen nap. Holnap lehet maradok Helsinkiben, vagy csak olcsóbb szállásig megyek, kell valami szerelő szerintem utána kell feszíteni az új láncnak, szépen megereszkedett, meg le is kellene fújni. Az első hely ahol leültem egy zenés hely szólt mindenféle sláger kiscsaj meg élvezte a zenét

img_3418.JPG

Aztán jött az élő fellépő, nem kaptam szikrát:)

img_3421.JPG

Most az ír pub részen dekkolok a srác szerintem finnül énekel, de jó hallgatni. 

img_3423.JPG

Körbejártam a hajót, nagyon nagy fent iszonyatos szél van sapkát inkább kézben vittem, videóztam mindenfele. Marha drága a szesz azt láttam. És itt állítólag olcsóbb mint Finnországban azért járnak ide.

img_3422.JPG

De a vicc mindenki kiskocsival veszi a sört bort rövideket. Én is vettem egy üveg Rizlinget mi baj lehet :) Lehet Finnországba szörpöt iszok, vagy alma fröccsöt :) 

8:20 után értünk Helsinkibe ha jül emlékszem RBIKERT már nem indíttottam el mmert gyorsan befutottunk bár feltettem tölteni a lemerült telót, de már hajtottunk is ki a kompból. Kb 20 Km-re van a kikötőtől a szálloda. Nagy jelentősége nincs majd holnapi indulót kell nézni (már ha nem felejtem el elindítani :)) Hotel Haaga a mai szállás.

És akkor a végére boltba induláskor itt állt a km óra állás:

img_3425.JPGHa jól számolok kicsit több mint 3700 km van mögöttem... És még csak fél úton vagyok (magasságban) Lehet nem férek bele a 7000 km-be?

Még elugrottam vízért a közeli boltba, tehát a mai táv 640 km.

Továbbiak: RBIKER

Ja a végére a reggelihez kaptam ezt is, hajón bele ettem De most azért ettem orosz kenyeret finn hússal sajttal, remélem nem vesznek össze.

img_3419.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://karyketkereken.blog.hu/api/trackback/id/tr8318447907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása