Kary Két Keréken

Kary Két Keréken

Finnország, Helszinki majd irány észak

Motor "kötelező" szerviz

2024. július 17. - Kary Két Keréken

Motorostúra: Finnország

Reggel 6:15-kor megriadtam, hogy nem állítottam órát mert beájultam, a fröccs még az asztalon:) Meg sem tudtam inni elaludtam.. Szerintem el voltam pilledve :D 

Reggel fojtattam a motor szerviz keresést mail küldést telefonálást. Tegnap a Hondásoknak küldött levél nem ment el visszadobta a szerver. Senki nem vette fel néztem mindenki 10-kor nyit, nem kell kapkodnom :( Ezután lementem lefújtam a láncot a motoron, ami bent állt a garázsban. Utána mentem reggelizni, volt toji, rendes kávé meg minden mi szemnek szájnak ingere. Én toji bacon sajt szokásos kombót nyomtam, vagy 3 kávéval. Mire felértem a szobába a szemem már nem volt piros kávé segített :D Zuhany pakolás, csak a szokásos néztem egy közeli motor szerviz RX Motor Oy = Kft. Mondom oda elmegyek max ha nem jön össze megyek tovább. Egyszer csak csörög a telefon, finn telefonszám. Felveszem ember mondja katykaraty Tomi katykaraty mondom stop áj spék onli inglis, tökéletess angollal kérdez mit akarok, elsőre elnézést kértem az anggolom miatt majd mondom láncot kéne feszíteni, mondja van egy szervizes fiú, mikor akarok menni, mondom most, felpakolok a gépre és már úton is vagyok, mondja várnak szeretettel. Naaa mondom ez a Honda :D Így is lett felpakoltam és már robogtam is a szervizbe. Mikor oda értem láttam kicsit nagyobb a szerviz mint ahova én járok, de mondom nem számít, bementem mondtam ki fia borja vagyok, mit szeretnék, srác mondja menjek hátra ott a szerviz, és csinálják, semmi munkalap izé bizé, mondok OK. Hátra megyek, több beálló, mondom most melyik legyen. Éppen elkezdetm az ecc-pecc-et amikor jön egy ember, mit szeretnék, mondom Zoli vagyok Magyarból, ohh vele beszéltem, várjak egy pillanatot már tolja be a mocit és szól a szerelőnek mit kell csinálni, jön mondja kávét innál, mondom persze bármikor :) Bevisz a szalonba mutatja a gépet, majd mondja, ha nem megy a Katit kérdezzem mert ő ért hozzá, Tomi nem kávézik. Hát mivel ittam 3 kávét anyira nem kapkodok szétnézek a szalonba. Hát vannak modellek amiből van több szín is, nem hogy 1-1 hanem van aiből minden szín 2 példány, gondolom ha reggel ellvisznek egyet délután még tudjanak adni :D Viszont az árak, huh srácok az valami elmeroggyant. Sokkal több mint itthon. Én eldöntöttem ha haza megyek elkezdek szervezkedni és mindent is viszek Finnekhez :D A szalonról leginkább videó készült, sok új Honda volt, de volt Triumph, és Zero is (villany moci).

Megtaláltam a szerintem legcsúnyább hondát, a pofija nagyon nem szép:

img_3427.JPGimg_3428.JPGimg_3429.JPG

De van alap öccá is, azt néztem mennyivel karcsúbb gyári állapotban mint az enyém :D 

img_3436.JPGimg_3437.JPG

Hagyok időt a 8900 EUR-hoz, ez kb 1 Millával drágább mint ahogy én vettem....

Bámészkodás után épp a kávégéphez igyekszem, de jön Tomi és adja a kulcsot, mondja kész, ohh mondom nagyon köszönöm, mivel tartozom? Mosolyog majd mondja jó utat :) Huh ez nagyon jól esett, tudom nem motor csere volt de akkor is, brutál jó volt, mondom naaaa ezért is csak a Honda :D

Pattanok a motorra és irány a belváros, első megálló Sibelius Monument:

img_3440.JPGimg_3441.JPG

Elmentem a födalatti templomhpoz Temppeliaukio Church, én megeléghedtem kintről egy fotóval, nekem neten sem volt meggyőző csak ott metem el mellette, a bejárat ilyen, hömpölyögtek be a kínaiak, így nem akartam bemenni, nyomorogni...

img_3444.JPG

Ezután a Helsinki Székesegyház volt a cél, persze mikor újítják fel, amikor én jövök, na de mind1, azért láttam :)

img_3446.JPGimg_3448.JPG

A felső részen ez van vele szemben:

img_3447.JPG

Legurulva a dombról, a térre érkezünk ahol viszont ez látszik, a lépcső nagyon komoly:

img_3451.JPGimg_3450.JPGimg_3452.JPG

Miután itt jól kibámészkodtam magam, mentem pénzt váltani, persze Rubel Belorusz Rubel itt sem kell, tehát ha kell valakinek keressen nyugodtan nekem van :D 

Ezután már csak a Uspenski Cathedral volt hátra amit mindenképp meg akartam nézni, itt az a vicc szintén rengeteg kínai forma emberke volt. Bent fotót azért nem csináltam, mert bár látogatható volt valakinek az esküvője folyt. A Gopro Max ment tehát video van de, fotózni nem akartam mert hangos a teló. 

img_3453.JPGimg_3456.JPGimg_3458.JPG

Szerintem nem látszok féradtnak :) Ha már látszani fog nem csinálok ilyen képet :D 

img_3460.JPG

 Ezután elindultam északnak, Nordkapp volt beállítva fizetős út és autópálya kizárva. 13:30 körül elkezdett szemerkélni, már korábban is vizes úton mentem. Kiálltam benzinkúton tankoltam kajáltam, néztem radart stb. Kitaláltam ha nem sietek elmegy az eső, 14:10-ig így is volt de akkor elkezdett nagyon esni. Egy buszmegállóban álltam ki esőruhát öltöttem. És esőben mentem kb 3/4 órát, aztán elállt. Egy komolyabb megállóban vettem le az esőruhát, 15:30 körül. Itt ittam kávét narancslevet. És kerestem szállást, de brutál drága mind és nagyon gagyi a választék. Kiválasztottam az IK Hotelt és elindultam oda. 

Helsinki után folyamatosan nagyon szép helyen mentem de azért forgalmasabb helyen, a mostani szálláshoz vezető út viszont még jobb volt, nagyon lehetett menni kanyarogni, igazi örömmotorozás :) 

Mindenhol kis tanyák, rezidenciák, jellemzően piros házikók a zöldben, nagyon jól mutatnak, rengeteg tó, tóparti házzal, ja meg a cuki buszmegállók :) 

img_3461.JPGimg_3464.JPGimg_3466.JPGimg_3463.JPG

Ma a késői indulás reggeli felfedezés motorszerviz miatt nem olyan sok a km csak 381 km

További adat: RBIKER

 

A bejegyzés trackback címe:

https://karyketkereken.blog.hu/api/trackback/id/tr9418449095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása