Kary Két Keréken

Kary Két Keréken

Nézzük meg Koszovóból amit tudunk utána irány Szarajevó

2024. augusztus 17. - Kary Két Keréken

Motorostúra: Szerbia, Montenegró Koszovó, Bosznia Hercegovina

Reggel 7:45-kor indultam a szállásról nem akartam a reggelire várni, csak egy jó kávét dobtam be, nem tudom mennyibe került 10 EUR-t adtam és kaptam vissza Szerb pénzt :| Vagy átvertek vagy nem... Ma még tudtam belőle fogyasztani, de ez is maradt azért :) Meglendültem Montenegró felé, elég gyorsan átjutottam, majd irány tovább Koszovónak, itt a határon 3 német sráchoz "csapódtam" velük mentem át a határon vettem valami biztosítást, mert hogy az is kell Koszovóban, itt egy Magyar motoros srác jött oda beszélgetni, cigizés közben ők már kifele jöttek. Kérdezte hol szállok meg, mondom nem Koszovóban az biztos, ez csak egy rövid kerülés, körül nézek aztán megyek máris hazafelé :) Hát itt még Durmitor volt a terv. Maradjunk annyiban a Koszovói határig és a határtól az első településig volt vastagon szerpentin visszafordító igazi motoros csemege. Az aszfalt elviselhető, néhol ramaty de amúgy vállalható. Egyik német srác elsokalt egy kanyart, és csak azt láttam lent megy az út szélén a kavicsban. De megőrizte lélekjelenlétét, nem dobta el a GS-t szépen kijött aztán ment tovább. Az első település szerüségen ők jobbra én meg balra. Az első megálló egy Szerb Ortodox Monastery (nem jut eszembe hogy is mondzsák ezt madzsarul) Itt fotóztam is párat, nekem tetszett az épület na mega környezet ahol van. Mondjuk a KFOR katonák kicsit furin mutatnak a kapuban. Kértek ID-t kaptam helyette belépőkártyát, a hely ingyen látogatható, aki erre jár szerintem megéri bemeni, saját szemmel is megnézni :)

 img_4140.JPGimg_4141.JPGimg_4142.JPGimg_4143.JPGimg_4144.JPGimg_4144.JPGimg_4146.JPGimg_4147.JPGimg_4148.JPGimg_4149.JPGimg_4150.JPG

Ezután Prizren felé vettem az irányt, tervbe beraktam Durmitort Montenegróban. A szállást Szarajevóba terveztem de láttam így már tuti nem tudok Pristinába is bemenni, mert időben sehogy nem adja ki. Mondom ha délbe elérek Prizrenbe akkor talán jut is marad is. Prizen felé ráébredtem, Koszovóban mindent lehet csak haladni nem, iszonyat mennyiségű autó mindenki úton és mindenki nyuggerben, nem kapkodva autózgat. Meg-meg áll elszunyókál, dugót generál,  irtózatos küszködés volt. Leginkább csak előztem és előztem, mindenhol IS.

Mivel sem nem reggeliztem sem a kutakon nem volt szendó tudtam Prizrenben ennem kell, sejtettem  utána nem nagyon fogok sokat megállni :D De a lényeg Prizren szép, természetesen ahol Google Joli fel akart vinni Prizren Forresthez, természetesen lezárt, csak spéci engedéllyel behajtható az út, mondom nem baj szép a belváros megy a fotó és ahol parkoltam volt egy étterem én már tudtam fotó után oda ülök be és reggelizek ebédelek. Vacsi az rágcsa amikor ezt írom mert a hotel étterme pont bezárt :(  Akkor a belváros és a nem nagyon látszó erőd (végre eszembe jutott):

img_4151.JPGimg_4152.JPGimg_4153.JPGA Mostari híd kistesója:D Igazi túristamágnes :) img_4154.JPG

Itt már majdnem látszik az erőd:img_4157.JPG

És akkor a hivatalosan Dőner, de a hús olyan ízre hogy besírsz, zseniális, mint egy jó BBQ nagyon bekajáltam de persze nem fogyott el...

img_4158.JPG

 Sajnos fotó már nem lesz, lehet majd pár szép képet otthon frissítésként videóból vágok még ki de most tuti nem mert 11 óra van és kezdek besunyni. Mi is történt kaja után... Hmm... Megindultam vissza Montenegrónak, mindent bekapcsoltam fizetős út autópálya, mindent is. Hát volt egy kis pálya de nem sokat segített. Sok helyen égett a bozót, meg a távolban erdőtűz is volt szerintem. Vissza ugyanazon a határon mentem, élmény kanyargás ismét pipa :) Montenegró tankolás, nézem nézem a dolgokat, na mondom menjünk tovább, persze panoráma út szétcseszve felbontva van ahol az alap kiszedve, murva kavics torlódás, sírni tudtam volna... Megy az idő és nem fogy a km. Durmitor ekkor már kukázva de már a Szarajevó is kérdéses. Miért Szarajevó, mert Nyuszi gurulon idén már egyszer jöttem onnan haza, nem kényelmes de vállalható. Na mondom mindegy offroad had szóljon, elvégre kalandmotorom van :D Mindenkit előztem itt is, volt hogy integettek a munkások meg mondtak is valamit én viszont ekkor már nem lassítottam csak ha nem fértem el...

Aztán egyszer csak mutatja Joli hogy arra x percel rövidebb, mondom akkor menjünk arra. Gondoltam arra nincs szétszedve az út. AZtán jött egy fordulj jobbra, mondom ok, ahogy befordulok elpillantok balra majd vissza akkor látom pirosom van, és a Passát elég közel volt mondom akkor fék, lábam már lent de az eső által felmosott kavics és sár vastagon az első kerék alatt megroggyan, öccá megdől. Az a kritikus szint ami még nem volt, emeltem tartottam majd ahogy ereszkedett, és a szemeim jöttek kifele, éreztem ezt nem emelem vissza, mint oly sokszor ezidáig. Szépen mondtam aludj el kisbalázs és letettem a földre. Letettem kicsi kezem kimásztam alóla (mármint kihúztam a lábam) és néztem hogy is állítom fel, mert persze negatívban fekszik (azaz a kerék magasabban van) De ekkor már ott is volt egy nagy izmos srác és mondja segít, egyből mondtam csak vasat fogj ás mutattam is, mondom nehogy letépje a dobozt :) Ketten pikk pakk felállítottuk, éreztem én kevesebbet adtam bele :D Megköszöntem, közben még ott volt két ember, kérdezik rendben vagyo, mondom csak a büszkeségem sérült. Persze nem értik mutatom OK minden, mosoly búcsú, indulnék. Persze benga ilyenkor nem ott van ahol kell kis köszörülés majd, röff és már megyek is.  Majd egy fél óra múlva látom ez a Szerb határ :( Na mondom ez nem volt terv.... De egész jó uton mentem egy darabig. Majd jött egy kis ramaty aszfalt, majd leszakadt az ég. Mondom ilyen nincs... Eső??? Kánikula szárazság van, engem meg elmos ez a rosszcsont, eső ruha fel, na a megnyert időt itt buktam el :D Majd kicsit később eső csap elzáródik, ekkor lehúzódok, iszok.... iszok... és csak iszok. Eső ruhát dobozba hajítom. És hajts tovább. 20:20 ekkor még az érkezés tervezett ideje. Aztán a Boszniai határon, megtorpantunk vagy 15 percet dekkoltunk mert a határőr egy buszt nézegetett mi meg csak álltunk... Én meg csak veszítem a vizet :D Na mondom ezért ittam, de amúgy igen, pont ezért hogy legyen mit kiizzadni. Rengeteg vizet veszít egy motoros ilyenkor. Úgyhogy mindenki szlapáljon (vizet) :) 

A határ után annyi kanyargás volt, hogy hááát a múltkori sok egyenest el is felejtettem, rengeteg jó helyen mentem szép volt, mondjuk amikor rámsötétedett az már annyira nem tetszett de ekkor már Szarajevó határában jártam. Lényeg igazából városban volt igazából csak sötét, tehát egyben megérkeztem a szállásra. Amit nem foglaltam le mert éppen be vagyok rágva Bookingra, de adtak szobát. Remélem fogok aludni, azért van zaj itt:) 

Mai táv: 634 km rengeteg kanyarral :) 

Többi adat: RBiker

koszovo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://karyketkereken.blog.hu/api/trackback/id/tr1918468679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása