Kary Két Keréken

Kary Két Keréken

Határátkelés szépségei, irány Szentpétervár, vagy inkább Tallinn a kikötő

Amikor meggondolom magam majd újra és újra :)

2024. július 16. - Kary Két Keréken

Motorostúra Észtország és Oroszország :) 

5:40-kor keltem szokásos pakolás stb. 6:30-kor már úton voltam, 7-kor már a határon, most 7:35 az Orosz határig eljutottam, de úgy hogy odamentem azt Ézt határőrhöz, hogy bocsi én ezt tegnap már végigcsináltam, meg ja egy piroson is átmentem. Az Orosz srác rendes volt betelefonált hogy motorral vagyok de nem engedtek be. Most itt ülök egy betonelemből kreált képzeletbeli trónon, tényleg kiváncsi leszek a dologra, egy órát adtam magamnak ha nem engednek be, beintek és megyek a komphoz, eljutottam arra a szintre, hogy bár az elképzelés jó volt de nekem ez nem éri meg. Kint az Észt oldalon mondták a kocsisorban állók, hogy a terminálban álltak 4 órát és itt már 5-öt, mondjuk nem tudom mi ez a terminál, olvasgattam de nem igazán értem a funkcióját. Lehet elkérem a sráctól a doksit amit ki kell tölteni, annyival is előrébb legyek. Na adott papírt is tollat is, papír kitöltve. 7:57 végig rágtam max 9-ig várok, ha nem lesz melegebb. Most árnyékban van a trónterem egy a nagy kuka szomszédságában. 

Füttyszó felemelem a fejem a gépelésből, az Orosz határőr, (nem az aki előbb volt), megyek nézi papírokat mondja mehetek. Szuper. Bejutottam még egy papír kitöltve fényképezve a ciril betüket Google translate-et, mondják oké elbeszélgetés. Mondom eddig sem beszéltem Oroszul, nem baj menjek be és várjak. Ül bent vagy 30 ember egy szobában és mindenki néz ki a fejéből. Ismét senki nem mond semmit elég volt. 8:50 annyira felhergeltem magam felültem öccára, kövér gázzal indultam majd kapcsoltam és csorogtam tovább és a tegnapi úton megyek a francba vissza, azt látom a határt lezárják, szöges rendőri bizbasz kihúzva a vas torlasz felemelve kaput zárja a srác, szólok engedjen már át. Mondja maradjak a valagamon, nem értem majd vagy 30 ember vesz körbe, na mondom végem. Kiderült útlevelem még a check pointon maradt, na fasza. Mondom visszafutok érte és megyek a dolgomra, választ nem húzzak vissza, na mondom fasza. Bár úgyis ha haza megyek bejelentem elvesztettnek, az orosz meg Belorúsz vízumos útlevéllel nem nagyon kell a nagyvilágban utazni. Mindegy visszakérem és megyek a dolgomra, most megint sort várok. Ha visszakapom az útlevelet húzok a csába a komphoz. Ha a mai nap ha innen kijutok gyanítom nem lesz mozgalmas. Tallinn 285 km, kompot majd menet közben foglalok valahogy. Sorra kerülök nem adják oda az útlevelet. Most megint ott vagyok ahonnan elrajtoltam a kis helységben 30 emberrel akik várnak valami csodára, kezdek rosszul lenni. Nem ettem semmit szuper már bizsereg a kezem megyek megnézem mi van a dobozban. Még jó hogy volt kis kolbászka a tatyóba meg mardék sajt bedörgöltem fejem fáj de már jobban vagyok :D Mondom a határőr csajnak max 2 óra és rosszul leszek jobb lenne utamra engednének, mondja "no problem" (akár ez is lehetett volna ha tud is angolul akkor is oroszul válaszool). Feladtam,  megkértem a váróban egy csajt, telómat dugja már fel a töltőre. Pipa, már majdnem lemerült kint, bent itt ott megyek fordítok google-val, hátha megtudok valamit, persze semmi. Majd végig gondolva (volt időm) leesett, miattam zárták le a határt mert "szöktem" vagy mit toom én tehát a nyélgáz mindent hátra hagyva az nem pálya a határon :D :D :D Kicsit elgurult a gyógyszerem na. 2 napja szivtam, már számoltam mit buktam stb stb. Mindegy sok-sok idő múlva jön a remegő arcú határőr(már nem remeg, de a lezárt kapunál nagyon ideges volt :D ) és a nevemet mondja, megyek kéri az utolsó ökörség papírt adom, kapom az útlevelet, mondja passport check, (ez még csak kb az 5.) mondom OK. Megyek a szokott ablakhoz adom, jön a csaj mondja mehetek Oroszba, nem értem, eddig vissza akartam menni most meg beengednek? Kérdeztem akkor visszamehetek és mutatom a száguldó utat, mondja arra nem, menjek tovább Oroszba. Fordító Magyar-Orosz leírom most beengedtek? Mondja Dá-Dá menjek oda nyitja a kaput, hirtelen nem is tudtam mit csináljak, már bele éltem magam a Finn útba., de egyszer csak értelmet nyert a szívás, számoltam gyorsan fejben 11 óra 5 óra szentpétervár akkor 6-ra ott (azaz már itt) vagyok 2-2,5 óra ha minden nem is fér bele de azért a lényeg talán. Mondom ok meglátjuk. Megyek hát már csak 3 Ciril betüs doksit kellett kitöltenem egy finn srác segített pűr dologban amiben tudott. Kellett a meghatalmazás amit hoztam a motorhoz :D Angolul és magyarul volt :D Tanuljanak ők is már Izvini azaz elnézést :D

Egyszer csak mondja a kislány, nyissam ki a csomagokat, nyitom kb 10 perc ki is ér a bodegából bekukkant ide-oda laptop táskát is kinyittatja, oké mondom, a vérnyomásom már meg sem billent. Majd vissza bodegába kiadja a papírjaimat és nyílik a "menyország kapuja" azaz Oroszorzágtól elzáró sorompó :D  

Kijöttem hívtam az én aszisztensemet, Gittát, mehet a szállás bejutottam :D Ő már intézte is, szuper összezártam minden csomagot beöltöztem és meglendültem Pszkov-ba mentem, mert emlékeztem ott néztem pénzváltót, persze nem találtam ahol lennie kellett volna. Még Pszkov előtt próbáltam a bankkártyát, nem működik, mondták csak Orosz, de a viza jel kint van, netán Orosz Visa is van? Mert Nestlés vizet azt vettem :D Na kezdtem parázni, egy tank bengám van az eurót a pénzváltásnál elfogadják de úton útfélen nem. Agyaltam majd mondom Sperbank, az valami Orosz, találtam egyet oda mentem, leszólítottam egyik bankár gyereket mondom kéne Rubel van minden féle titán valutám adott sorszámot kb 5 perc már beszélek is az ügyintézőnek amit ő, nyomokban sem ért. Mutatom Belurusz rubel, nyet, Forint, nyet. ELővettem az utolsó 110 EUR-t ami nálam van az már tetszett neki kaptam pár ezer Rubelt. Szupi. Ahogy kijöttem a bankból a szomszéd élelmiszer boltaban bevásároltam kaját és ott a tűző napon csináltam szendót és már faltam is befelé, ittam egy csomó vizet stb. 

Mikor már kicsit jobb volt indultam a Pszkov Kremlinhez, be nem mentem mert azért a 110 EUR-nak megfelelő Rubelem a bengára kávéra, meg vész esetre nagyon kell, nem fér bele a pénz tapsikolás :) Néhány kép a kecóról:img_3361.JPG

img_3362.JPGimg_3367.JPGEzután mondhatni meg sem álltam Szentpétervárig, de egyszer megálltam tankolni, meg hát van egy rész ahol útfelújítás van ott többször megállt a kocsioszlop én ahol tudtam mentem előre lezárás kavicsos bármilyen rész nem volt akadály, mentem mint akit segbe rúgtak, persze ésszel de ahol elfértem és elbírtam a dologgal ott nem voltam hajlandó megállni :) 

Kitartásomat siker koronázta, elértem a Katalin Palotát, huh ez jól mutat a fotókon: img_3370.JPG

img_3371.JPG

Ezután Alekszandro-Nyevszkaja Lavra volt a cél de közben csak úgy egy szép kecót fotóztam, nem tudom most pontosan ki fia borja de jól nézett ki.

img_3374.JPG

Ezután elértem nagyjából Alexandróhoz de valami temetőbe (18. százdi hírességek) vettem jegyet kb 700 Ft-ért, ennyit meg mertem kockártatni, videón több dolog van de akkor jöjjön:

img_3376.JPG

Dostoevsky:

img_3381.JPG

Tchaikovsky:

 

img_3383.JPG

Alexandrót csak a temetőből lőttem nem akartam körbesétálni:

img_3382.JPG

Egy brutál nagy kecó csak úgy a (péteervári)rakpartról:

img_3386.JPG

És akkor jöjjön egy híres hajó az Auróra:

img_3390.JPGimg_3391.JPG

Az Ermitázs két helyről:

img_3394.JPGimg_3395.JPGimg_3409.JPG

Lovasember szobra:

img_3396.JPG

St. Isaac Chatedral:

img_3399.JPGimg_3403.JPG

A Téli Palota látszik a háttérben meg a téren az Obeliszk de minden lezárva mindenhol rendőr, nem erőlködtem, itt már 20:00 után voltunk:

img_3408.JPG

Megint egy nem tudom milyen kecó csak megálltam és lőttem egy képet:

img_3410.JPG

Összességében 4-5 órát állni határon szörnyű volt, mégegyszer nem mennék bele, de Szentpétervár nagyon szép, nem bánom hogy eljöttem, de legközelebb repcsivel jönnék, és több időre mert be lehetne barangolni, bár akkor meg nem tudom mivel mindegy is mára ennyi mert már éjfél elmúlt (nálam 1:17), és nagyon elpilledtem. 

Napi km: 426 km.

További adatok: RBIKER

 

A bejegyzés trackback címe:

https://karyketkereken.blog.hu/api/trackback/id/tr1418447303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása